Annons:
Etikett17-stockholms-län
Läst 7174 ggr
eva-lina
2010-01-23 14:58

om bortsprungna husdjur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag tycker illa om mäniskor som behåller medvetet andras husdjur för jag fick höra detta i mittbostasområde av en karl att några ville inte släppa ut en katt dom tyckte katten trivdes hos dom jag kan förstå att det kan vara svårt om djuret in te är märkt men en kastrerad ock idmärkt så kan dom kontakta polis kennelklubb eller nått liknade kan nog inte innse vad illa dom gör  jag vill likna det med tortyr ock spykist misshandel för det känns som att mista sitt barn .då jag själv saknar min lille katt kille sedan den 20/11 2009 ock han var kastrerad ock id märkt han var en innekatt så vanan med ett uteliv fans inte . slutar nu med en önskan för en bra dag från eva-linaRynkar på näsan

Annons:
Nordann
2010-01-23 16:42
#1

Jag förstår och tycker det är ett oskick.Det är ofta s k kattälskare som tycker att vissa inte ska ha katt,att det är synd om katten som går ute osv.

Där vi bor finns det en massa såna personer,de plockar in katter hejvilt och numera har de fått namnet "kattsnopparna" utav mig och många fler.Jag har faktiskt hjälpt tre ägare att få tillbaka sina katter från dessa och det var ett himla hallå..men ägarna var glada.

eva-lina
2010-01-23 22:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

jag menar också att ibland händer det fast ägarna sköter sina husdjur efter bästa förmåga ett misstag att även att husdjuret som tex innekatt råkar smitta ut av olicka skäl tycker ändå att folk borde förstå att det oftast fins en ledsen ägare bakom ock när djuren är kastrerade -öronmärkta är det väldigt lätt att försöka söka  rätt på ägarna har jag fel eller vad tycker ni andra djurägare. ha en forsatt bra kväll från eva-linaSkrikandes

Hawknestgrove
2010-01-25 01:02
#3

Förstår dig så väl……Ingen är ofelbar!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: