Annons:
Etikett03-hemma
Läst 6659 ggr
VilleTrix
2010-01-18 19:41

"HEMMA"Bortsprungen katt i Södra Sandby

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min katt Trixie kom aldrig hem efter sin kvällspromenad igår (17/1), och då han normalt sett bara brukar vara borta max en kvart innan han springer in igen samt aldrig brukar gå någonstans utan sin storebror (som kom hem normalt) så är jag mycket orolig att det har hänt någonting. Jag har varit ute och letat hela natten men inte sett ett spår av min stackars katt.

Trixie är en hankatt på snart 7 månader, kastrerad för en månad sedan men ej id-märkt ännu, dock så har han på sig ett svart-vitt halsband där mitt namn och telefonnummer står. Han är mycket kelig och tillgiven så det är inte omöjligt att han har sprungit in genom en öppen dörr någonstans. Han har också en förkärlek för små träd, så om ni hör en katt som sitter och jamar i en gran eller dylikt så är chansen stor att det är han.

Han försvann i bostadsområdet på Skallavångsvägen i Södra Sandby utanför Lund, och jag tvivlar på att han har sprungit iväg speciellt långt.

Har ni sett honom så vore jag mycket tacksam om ni hörde av er här!

På bilden är han inte så gammal (kanske 3 månader), men jag skall lägga upp en mer aktuell bild när jag får tag i en.

Tack på förhand.

Annons:
VilleTrix
2010-01-18 23:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här en mer aktuell bild på hur han ser ut (den högra katten är det som har sprungit iväg).

VilleTrix
2010-01-19 05:36
#2

Efter ett och halvt dygn kom han helt plötsligt spatserande hem igen, helt spattig och hungrig som ett djur men vid god vigör. En riktig lättnad, men kanske inte borde vara så snabb med att skriva här i framtiden :P.

anebit
2010-01-22 08:56
#3

Lilla vännen en sån tur att du kom hem igen.  Skrattande

skriver Hemma i rubriken.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
2010-01-22 17:30
#4

Jo då, Ville, ju snabbare, desto bä'ttre. För ju förr det kommer ut, desto större är ju chanserna att hitta katten på nära håll. Så vi är glada, att den kom tillrätta!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: