Annons:
Etikett03-hemma
Läst 7059 ggr
TamlinsMatte
2010-02-27 21:42

"HEMMA"Bortsprungen skyggis i Göteborg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det som inte får hända har hänt. Vi flyttade för en vecka sedan och ett fönster jag trodde var spärrat visade sig vara möjligt för en finurlig katt att peta upp. Det är sååå korkat av mig för i efterhand ser jag förstås det jag borde sett från början.

Svea är en KKS-katt och bor här för att bli tam och lita på människor. Vi har kommit långt och även om hon fortfarande avskyr alla andra människor kan jag klappa henne och hon sover hos mig. Men det är ju en helt annan sak utomhus. Och hur jag än letar kan jag inte hitta henne. Hon finns inte i en enda källare eller svale eller i buskarna på innergården. Jag fruktar att hon tagit sig ut från den låsta gården och irrar omkring i södra Gårda i Göteborg - mellan Mässan, Focus-huset och stora leden. Och som om inte det vore illa nog med det särdeles utsatta läget, så kan hon ju inte heller ta sig tillbaka in på gården när dörrarna är stängda. Jag har lappat området så intensivt att jag förmodligen kan förvänta mig skäll från gårdsvärden på måndag, liksom p-bolaget vars p-automater fått lappar på sig.

Svea är brunmaskad, dvs tecknad som en siames eller helig birma (men är huskatt). Hon har beige ögon och är alltså mycket skygg. Om man ser henne är det bättre att ringa mig än att försöka fånga henne. Förmodligen kan hon bara tänkas visa sig under de mörka timmarna av dygnet.

Snälla, om någon ser henne - ring mig! Mitt i natten är definitivt inte ett problem, jag vill bara få in henne i värmen och tryggheten igen. Hon har inte rymt för att hon längre försöker fly - hon är bara så in i vassen nyfiken på allt som kan pillas på.

0733-199988

Annons:
TamlinsMatte
2010-02-27 23:21
#1

Hon är hemma!! När natten började tystna utanför började en liten röst ropa. Och utan några större svårigheter (liiite mackel med att få med henne in) har jag faktiskt kunnat bära min skyggis över tröskeln igen. Bara för att efter ett mål mat finna att hon glatt undersöker nya fönsterhakar (men det går faktiskt bara att lura mig en gång)

martdat
2010-02-28 14:50
#2

Vad skönt att det löste sig så fort, Glad

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
2010-02-28 14:51
#3

underbart. då skriver jag löst i rubriken!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

MariannE11
2010-02-28 15:02
#4

underbart att hon är inne igen!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Mison
2010-02-28 15:02
#5

men oj, så skönt… jag hann inte ens se detta förrän nu… och misseliten är hemma igen…

Grattis!!! jättekul!!!

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Debattia
2010-03-03 23:07
#6

GladKommer ihåg när en av mina skyggisar rymde på nyårsaftonen när det smälldes som värst. Jag öppnade dörren och han försvann som ett streck. Gick och ropade i 14 dagar.Så bara kom han där och allt löste sig till det bästa…

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Annons:
Hawknestgrove
2010-03-04 18:21
#7

Alexej, hur brukar vi göra, plockar undan trådar?  Det delegerar jag till nån anna då!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

anebit
2010-03-04 23:47
#8

Jag har flyttat det till "Katter som hittat hem" :-)

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

monsi
2010-03-05 20:07
#9

Underbart liten kom hem så fort!

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Hawknestgrove
2010-03-09 20:31
#10

Ok bra!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: