Annons:
Etikett091-göteborg
Läst 6393 ggr
Kanelbullen62
3/21/10, 10:50 PM

Upphittat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Katt upphittad i Hjällbo. Har varit synlig i januari då han/hon setts smyga iväg från sitt gömställe. Jag var då osäker om katten var hemlös/bortsprungen. När det snöade och blåste mycket blev katten tvungen att gräva sig ut från gömstället. Då började jag mata katten och har nu sedan en vecka varit hos mig. Söker med lykta efter ägaren till katten. Halvlångt päls, vit med brun bonkattsmönstrade fläckar. Tror att katten varit ute en tid. Hanterbar och tillgiven. Gömmer sig och kommer bara fram när jag kallar på den. Ingen tautuering. Har inte kollat chip för den blir galen i transporten och får panik. Polisanmäld.

Har speciella kännetecken som endast ägaren kan känna till.

Annons:
Hawknestgrove
3/22/10, 7:11 PM
#1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Kanelbullen62
3/24/10, 8:09 PM
#2

Har gjort det mesta utan att gå till biblioteket. Har själv två katter därav en född i det vilda som av någon anledning ogillar skyddslingen. Har fått sova många nätter under köksbordet för att ge lite trygghet. Katten går inte en meter från mig. Ljudkänslig. Rädd för andra människor speciellt livrädd för killar. Den slickar sig fenetiskt om nosen när den är rädd. Så jag misstänker att den varit bortsprungen under en längre tid. Den vågar sig bara fram från sitt gömställe om den hör min röst. Det som jag tycker är märkligt är att jag inte riktigt kan sätta fingret på könet på katten. Den är antingen stympad eftersom den inte ser ut som min egna kastrerade hankatt. Den har bara en tutte så det kan ju inte vara en honkatt. Kissen börjar tröttna på att jag försöker undersöka den. Jag tycker katten verkar yngre än min gamla kisse så det borde finnas synliga spår av att den varit en hankatt?! Under helgen ska jag få skjuts till en vetrinär som kan kolla chip..så jag håller tummarna.

Hawknestgrove
3/26/10, 3:29 PM
#3

vad bra och då får du ju också veta könet…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Kanelbullen62
3/27/10, 4:19 PM
#4

Har fått bekräftat att katten är en hona samt att den saknar chip. Eventuellt är den dräktig enligt vetrinären men inte helt säkert.

Hawknestgrove
4/8/10, 7:02 PM
#5

Oj. INte möjligt att kastrerea och abortera<

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: