Annons:
Etikett042-malmö
Läst 8825 ggr
Miek
3/10/10, 4:28 PM

Katt upphittad Höllviken

Jag har sedan i somras matat en troligen övergiven katthane. Han är mestadels svart men har vit hakklapp och vita tassar. Jag har annonserat i tidningen x flera. Lappar i området. På kattsajter på nätet men inget napp. Han har tatuering men denna går ej att tyda. Snälla människor från kattorganisation har könsbestämt honom och han är kastrerad, troligen 3-4 år gammal. Han är jättekelig och tam nu men var lite förvildad innan. Nu är det så att jag ej kan fortsätta ta hand om honom utan måste få hjälp. Troligt slut är annars avlivning då jag inte tycker det är humant att låta han springa fritt utan någon som tar ansvar. Snälla om någon kan förbarma sig. Katthemmen är så fulla och de t är lång väntetid och tiden är knapp.

marie

Annons:
Hawknestgrove
3/10/10, 7:59 PM
#1

Du får rent juridiskt inte avliva en katt, som inte är din….. Har du provat att annonsera ut honom, på Blocket? Och tjata på föreeningarna, då han g¨ått så länge så borde de kunna få in honom på stödhem. Kan du inte ta in hom hos dig?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Miek
3/11/10, 12:43 PM
#2

HJÄLP!!!!!

Jag känner verkligen att jag tjatat, lagt ut stora pengar m.m för att katten ska få komma hem eller till någon fosterfamilj.

Då jag anmält katten hos polisen som upphittad för snart 9 månader sedan så har jag förstått att han tillfallit mig varpå jag bestämmer över honom. J

Ag har verkligen tjatat på varje tänkbar organisation då jag har en päls allergisk dotter hemma som verkligen försämrats sedan jga började hantera katten. Jag vädjar nu till någon snäll kattälskande människa här på forumet att ta hand om "Bosse" som är en otroligt kärvänlig och god katt

martdat
3/11/10, 7:41 PM
#3

Har någon annan försökt hjälpa dig att tyda tatueringen? syns endel siffror bara så kan de som kan  med det söka i allafall, skriv på hittekatter om detta med om det inte är gjort.  Vet inet vart Hällviken ligger i landet? kanske finns fler föreningar i närheten man kan kontakta?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

essut50
3/11/10, 7:47 PM
#4

Ta katten till en veterinär, dom kan tyda tatueringen. Det har jag sett tidigare.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
3/11/10, 8:06 PM
#5

ja, skriv om det på Hittis också ,men inte att du planerar att avliva den. För avlivningshot är förbjudna. Och Om du erätter de tecken du inte kan se med * så brukar man hitta rätt. Lys med ficklampa bakom örat och olja in örat.Sen en sak till, nu går vi mot varmare och ljusare tider. HAr kissen klarat sig så här länge, så  mår han ju inte sämre nu, när det blir varmare.

höllviken ligger dessutom i Skåne.

http://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%B6llviken

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Miek
3/12/10, 9:39 AM
#6

Jag har fått hjälp av proffs att försöka tyda tatueringen men dom har inte lyckats. Jag har kört alla tänkbara kombinationer på tatueringen för att möjligen få napp men det har inte gått. Vetrinnär säger att han aldrig sett en så dålig tatuering så där har jag nog inte mer att göra tyvärr. Jag har gått igenom alla tänkbara möjligheter att försöka spåra ägaren så de förslag ni presenterar här att redan gjorda. Jag är djurälskare och hatar att se djur lida så mitt mål med att deltaga här är att få katten omhändertagen av någon djurälskare inte att provocera.., men det är oxå så att jag i första hand har ett ansvar jämtemot mina barn så är avlivning enda utvägen efter att ha försökt hitta hem i sedan förra sommaren så får det bli så. jag hoppas dock att någon förbarmar sig så känner någon här på forumet någon vänlig människa som kan tänka sig ta hand om en helt underbar katt så skriv genast…

Annons:
essut50
3/12/10, 12:38 PM
#7

Kathemmen har väntelistor som man kan sätta upp honom på? Kan du inte försöka den vägen innan ni avlivar honom.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
3/12/10, 8:20 PM
#8

jo, visst, jag förstår dig. Har du lagt ut om honom på Hittekatter? OBS1 Där kan du INTE skriva något om avlivning, men du kan ju skriva resten! Finns ju många från kattehem i skåne där inne och verkliga proffs på att tyda tatueringar. Du vet ju vilket kön och utseende och kanske några siffror. Imasy brukar vara en hejare på att spåra sånt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

martdat
3/12/10, 8:27 PM
#9

tror ingen tror att du vill provocera, så uppfattar inte jag det i allfall, Jag hoppas att någon kan hjälpa er , har du skrivit på hittis undrar jag med?

var i landet ligger höllviken?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
3/12/10, 8:37 PM
#10

mardat, har länkat  i inlägg 5. Men bara ordet avlivning är heltabu på Hittis. OCh jag uppfattar det inte heller som provokativt. Det finns ju mer än svart och vitt och jag kan gott förstå dig. HAr själv suttit i samma båt med en katt för Kattkedjan i somras, som Alexej räddade. Vi ville inte släppa ut kissen i sommarströmstad för det är ingen bra miljö för katter

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

martdat
3/12/10, 8:44 PM
#11

#10 oj vad blind jag kan va Tyst

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

martdat
3/12/10, 8:47 PM
#12

kks kontaktat? rädda katten,, hm, finns väll ett par föreningar där, livlinan? finns massor av länkar från hittis du kan kolla efter fler föreningar ,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
3/15/10, 7:55 PM
#13

ja,  Skåne har många…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Hawknestgrove
3/15/10, 7:56 PM
#14

OCh i och med att han är snäll, så borde han vara lätt att hitta hem åt på Blocket.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
3/16/10, 5:09 PM
#15

Puttar upp för denna lille kille!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Debattia
3/20/10, 9:50 PM
#16

Hoppas verkligen någon kan ställa upp och hjälpa denna kissen!!!

Någon som åtminstonde kan ta in honom tillfälligt om flera hjälps åt att söka hem. Hoppas fler kan ställa upp och hjälpa till annonsera,det finns sidor där man kan annonsera gratis.

Mest hoppas jag på att han har någon husse eller matte som ser honom på någon sida och vill ha honom tillbaks.

Har de katthem du kontaktat,tagit in honom på sina hemsidor???

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Miek
3/23/10, 8:21 PM
#17

Jag har satt in honom på de mest använda kattsidorna. Har letat under massor av sajter efter någon som kan sakna honom. Tyvärr tror jag att han är dumpad. Jag har i alla fall förstått att om någon saknade honom så kan dom inte ha missat mina annonser. Han är ju även anmäld till polisen som upphittad. Har nu satt in honom på Blocket under bortskänkes till djurvän men ingen har hört av sig. tack för uppmuntrande ord och stöd. Om ni hör någon som vill ta hand om denna underbara kämpe till katt så snälla…. skriv snarast. Han är jättegosig och snäll. Har avmaskat flera gånger och kan betala ev vaccinering om någon förbarmar sig.

mvh marie

Hawknestgrove
3/23/10, 8:27 PM
#18

Men på Blocket får man inte skänka bort katter……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Miek
3/24/10, 11:00 AM
#19

Han står under rubriken djur. Priset är satt till någon hundralapp men i texten framkommer att han är gratis för djurvän.

Hoppas på napp..

Hawknestgrove
3/26/10, 3:25 PM
#20

Ok… men kan man inte ge ens en hundrign, så är det väldigt noga att kolla, att personen är OK.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Debattia
3/29/10, 10:52 PM
#21

Hoppas det har gått bra för den här kissen och att han har fått ett hem. Har du inget kort på honom eller är det jag som inte har sett kortet i tråden???

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Upp till toppen
Annons: