Annons:
Etikett03-hemma
Läst 11160 ggr
helmob
3/8/10, 9:22 PM

"Hemma" Totte är spårlöst borta, hittelön 2000 kr

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våran underbara kastrerade hankatt, Totte, är borta sedan två veckor. Totte är 4,5 år, grårandig med vit haklapp och vita strumpor på bakben och vita sockor på frambenen. Han är id-märkt i örat med G7268.

Han försvann någon gång efter 7.30 tisdagen den 23 februari ifrån Ringvägen 18 i Nättraby, utanför karlskrona. Han är en nyfiken och social katt så han kan ha gått in i ett öppet garage eller i en bil som stått öppen. Totte brukar inte vara ute mer än en halvtimme i sträck så därför misstänker vi att han kan ha blivit inlåst eller åkt med i någon bil. Han därför befinna sig en bra bit ifrån hemmet. Snälla, vill ni kolla i era garage, bodar och bilar, Totte går gärna fram till människor som sätter sig på huk och ropar på honom.

Vi har knackat dörr i hela området, satt upp lappar i närområdet och även i angränsande samhällen. Vi har letat i diken och buskar under altaner men ingen Totte.

Jag har anmält till Polisen, anonnserat i lokaltidningen, blocket, Efterlysa.se mm.

Jag har t.o.m varit så desperat att jag ringt till Signar Lidman, spåmannen. han säjer att Totte är iväg självmant och kommer hem igen ….

Vad mer kan jag göra? Vi saknar honom så…

Har ni sett honom så ring 0455-49505 , 0709-61 40 46 eller 0709-49 50 57

Annons:
essut50
3/8/10, 9:27 PM
#1

Har du kollat på katthemmens hemsidor, där brukar det finnas sidor med upphittade katter.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

martdat
3/8/10, 9:36 PM
#2

birgitta carlsson bor ju i rödeby, från KKS, hon får många samtal om katter som folk uppfattar som hemlösa, kolla med henne om hon hört någon kisse som akn passa in på totte, hoppas att ha hittar hem,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

helmob
3/8/10, 9:44 PM
#3

Jag har lagt in en efterlysning på KKS hemsida oxså. Det som är otäckt är att vi igår fick veta att en grann 70 meter bort också har en katt som varit borta 5 dagar mer än Totte … Det görså ont i mitt hjärta när jag inte vet om han lever eller är död och det värtsa är om han lider någonstansGråter

Hawknestgrove
3/9/10, 8:23 PM
#4

ja vi hoppas med dig, att kisse hittar hem!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

helmob
3/9/10, 8:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Har mailat Birgitta i Rödeby men ej fått svar än … Idag ringde en man som sett en katt med sama täckning, men den hade halsband Rynkar på näsan Han sa att vi inte skulle ge upp hoppet, hans katt var borta i 3 månader och kom tillbaka Glad Har vandrat nu ikväll på byn med en burk med torrfoder i som jag skakat på, lockade dock till mig en annan katt … Längtar efter Totte så det värker …

Tack till alla som lider med oss!

essut50
3/10/10, 1:31 AM
#6

Det kan vara din katt som mannen har sett. Nån kanske har satt dit ett halsband med ett namn och telefonnummer för att kolla om katten har ett hem? Så brukar man göra ibland om man är osäker om katten är hemlös eller inte..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Annons:
helmob
3/10/10, 1:28 PM
#7

Manna hade tittat i örat på katten och den var inte märkt, så det var inte Totte. Idag mailade en kvinna på min arbetsplats och hon hade hittat en död katt vid vägen ca 7 km ifrån där vi bor. Vi har kollat och det var inte han, jag ska anmäla den till polisen, har säkert legat där ett tag, men jag anmäler ändå ifall inte ngon gjort det … Fick även ett sms från en läraren på Nättraby skolan och hon hade sett en katt med Tottes teckning vid skolan (med halsband) jag har inte möjlighet att kolla förrän i eftermiddag.

/Helene

Hawknestgrove
3/10/10, 8:02 PM
#8

Åh då får vi inte sluta hoppas!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

helmob
3/10/10, 11:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Ingen kise idag heller, nu är tårarna nästan slut och vi börjar ställa in oss på att han är förlorad för alltid … Har lagt in en ny annons i lokaltidningen till på lördag och onsdag. Fick ett samtal till om den döda katten nu ikväll. Det verkar som att vi har nått ut till människor i alla fall.

Hawknestgrove
3/11/10, 8:19 PM
#10

ja, hopplöst när kissarna försvinner. Jag kan ju ine sluta tänka på söta Harald, som flyttade in till min styvson. en sån snäll katt. Jag kasterade honom, och tre månader senare, så var han puts väck. Men tyvärr, så vet jag, att han blev lodjursmat.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

helmob
3/13/10, 4:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Ingen kise ännu, vi har fått ett par samtal och SMS men ingen katt som varit Tottte än … Jag har satt upp lite fler lappar idag, och han är i BLT, Smålandsposten, Oskarshamnstidningen, Sydöstran och Barometern i dag och på onsdag. Vi håller på att längta oss sjuka efter honom! Isa, våran andra katt har börjat fungera igen, hon hari två veckor bara legat i fönstret och tittat efter Totte…

Tack alla snälla människor som har hört aver angående katter som liknar våran Totte, det värmer i hjärtat att så många hjäper till att söka.

Helene

helmob
3/13/10, 11:55 PM
#12

puff, Totte vi älskar dig Kyss

helmob
3/15/10, 3:29 PM
#13

I morgon är det 3 veckor sedan du försvann, var kan du vara …

Vi sakar dig så, vi fick ialla fall 4,5 fina år tillsammans och jag tror att du har haft det bra hos oss.

Kram kisen, vad du än är.

Annons:
Alexej
3/15/10, 5:08 PM
#14

Ger inte upp!

Vi brukar alltid ge tipset att sätta på ett halsband på en upphittad katt där man inte vet om det är grannens med texten, typ: om katten har en ägaren hör av dig på tel.nr….

Kollat med gatukontoret? Jag fick tipset en gång att de samlar in överkörda katter.

Hört av dig till olika veterinärer i området? Om de fick in en skadat katt?

Sierska ger jag inte så mycket på, har hört att de har problem just att "spåna in" en katt för det finns så många ute. Men vem vet?

Han ser ju underbart ut, er Totte. hoppas han kommer hem snart.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
3/15/10, 7:48 PM
#15

ja där fick du några extratips av Alexej

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

MariannE11
3/15/10, 8:06 PM
#16

ge inte upp än….. håller tummarna här att du snart har honom hemma igen ….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

helmob
3/15/10, 10:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Tack för tipset, jag ska ringa kommunen i morgon och kolla. Vi kommer även att skriva nya lappar och lägga i närområdet och be alla att titta på alla tänkbara skrymslen och vrår om utifall ha bilit skadad och gömt sej. Vi fick ett nytt samtal i dag om en katt i ett träd en bit bort. Det var inte Totte, men han var väldigt lik honom i ansiktet. Det är ju bra att folk ringer i alla fall. (Kisen i trädet kom ner igen Glad)

Det är tur att vi har lilla Isa hos oss nu när Totte är borta ….

Alexej
3/15/10, 11:32 PM
#18

Sätt upp lappar också i skolan. Just det med hittelön kanske fresta några barn/ungdomar att leta lite mer.

Jag gjorde också en gång att  jag gick till tidningen och frågade om jag kunde prata med en reporter där. Det kom en stor artikel i tidningen (helt gratis) och väldigt många ringde. Tittade på flera långhåriga skogisblandingar- trodde inte att det fanns så många långhåriga hemlösa här i lilla Skara. Tyvärr fanns inte min katt med, jag tror att han blev stulen.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

helmob
3/16/10, 5:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Har ringt kommunen och gatukontoret idag, men de hade inte hittat någon död katt. Idag har Ola lagt lappar i närområdet och vi har fått två samtal, men ingen Totte. Skolan har vi satt lappar på i flera omgångar redan. Idag åkte Ola till Ronneby en stad som ligger 3 mil härifrån och satte upp lappar på maxi. Får hoppas att han dyker upp.

helmob
3/17/10, 6:51 PM
#20

Puff, Totte, vi saknar dig. Kramar från oss var du än är.

Annons:
helmob
3/18/10, 8:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

I dag har jag blivit uppringd av en kvinna i Dunsjömåla i Fårbo, hon har två dagar i rad sett en katt som liknar Totte i grannbyn, Ölvedal, vid ett ödehus. Hon har pratat med grannarna i byn och igen av dem har en sådan katt. En av grannarna saatt katten hon sett var en vandrare. I dag hade hon varit ute igen, men ej sett den. Jag bad henne försöka att fånga den om hon sg den i morgon och titta efter märkning i vänster örat oc det skulle hon göra. Hoppas, hoppas att det är vår Totte som råkat komma med en bil upp till Oskarshamn.

Känns lite långsökt men inget är omöjligt, eller hur Glad

Kämpa på Totte, vi älskar dig.

Hawknestgrove
3/18/10, 9:19 PM
#22

Oj ja då hoppas vi! HAn kan ju ha hoppat in i en bil eller släp. så det är inte alls omöjligt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

helmob
3/18/10, 9:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Jag har pratat med kvinnan i Dunsjömåla igen ochbad henne att gå in på oskarshamnstidningens hemsida för att titta på fler bilder på Totte och det skulle hon göra. Han hade 4 egna katter och en hund så hon förstod våran ora. Det känns rätt bra för första gången på länge.

Helene

Hawknestgrove
3/18/10, 9:34 PM
#24

Då hoppas vi och håller tummar och tassar!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

MariannE11
3/18/10, 11:46 PM
#25

håller tummarna…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

anebit
3/19/10, 12:12 AM
#26

Hoppas verkligen att det är Totte!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

essut50
3/19/10, 2:00 PM
#27

Vi håller tummarna och tassarna här hemma.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Annons:
helmob
3/19/10, 2:13 PM
#28

I dag ringde Ann från Dunsjömåla och hon och hennes man hade tagit bilen till huset där de sett katten i två dagar. De hade med sig kattmat för att kunna locka honom till sig. De såg att katten rivit ner en matta på altanen och legat där. De såg dock ingen katt där idag. De fortsatte till en granne som brukar mata en vildkatt och pratade med dessa. de säjer att de inte sett 'deras' vildkatt på ett tag, men maten de ställer ut är ändå alltid uppäten. Dessutom sa de att de igen i byn har en katt med sammateckning som Totte i byn. Ann ska fortsätta att titta efter katten och ringa mig varje dag Glad Tänk att det finns aådana underbara människor …

/Helene

Hawknestgrove
3/19/10, 4:24 PM
#29

Åh jag hoppas så för er skull och så underbara människor det finns….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Alexej
3/19/10, 9:51 PM
#30

Kolla med Naquita (Emma) i Ronneby ifall ni behöver en kattfälla.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ankie
3/19/10, 10:19 PM
#31

åh men hoppas hoppas

MariannE11
3/20/10, 12:18 AM
#32

hoppas hoppas hoppas….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

helmob
3/21/10, 12:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Har inte hört något idag, jag ska inga Ann i morgon, eventuellt åker jag up själ för att leta …

helmob
3/21/10, 1:50 PM
#34

Ann har skickat ett SMS idag. Ingen Totte igår, hon ska ut och titta senare idag. Nu har inte katten synts till där på ett par dagar …

Annons:
Hawknestgrove
3/21/10, 3:50 PM
#35

ja en fälla är nog det bästa i det här fallet.  Du kan även höra med Monsi, om du kan få låna Eslövskissarnas fälla. Ok vi tar en säkerhet medans fällan är utlånad som du får igen när du lämnar tillbaka fällan. 1500 kr. det är det det kostar att köpa en ny och de har tyvärr en benägenhet att få ben. De är begärligt stöldgods

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

helmob
3/21/10, 10:29 PM
#36

Hur gör man med en kattfälla? Hur ofta måste man kolla den. Vi bor ju 16 mil bort …

/Helene

Hawknestgrove
3/22/10, 7:25 PM
#37

Den ska kollas MINST två ggr per dygn. MEn det kanske hon skulle kunna göra? Elelr  någon snäll person som ställer upp på plats. KKS har ju en del folk som bor i de krokarna, de kanske kunde hjälpa dig med just den biten? Skriv  i deras gästbok!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Debattia
3/22/10, 10:22 PM
#38

Hoppas !Hoppas !Hoppas !!!!!

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

helmob
3/22/10, 10:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Har pratat med Ann idag igen, och igår hade granne (de som matar en vildkatt) sett den gråa katten de också Glad Pratatde med Ann om jag skulle ordna en kattfälla och köra upp med den. Men denna underbara människa skulle kolla det och återkomma till mig i morgon. Och hon sa att hon kunde kollafälla ett par gånger om dagen. Jag tycker att et är så fantastiskt att det finns så underbara människor. Även om det inte är Totte så kommer säker den katten som stryker om kring där att få det bra.

Nu håller vi tummar och tassar.

Kram Helene

Mison
3/22/10, 11:47 PM
#40

Håller verkligen alla tassar o tummar o tår…Mest för att det är din Totte!!! Men även om det är en annan stackars liten, som kanske kan låta sig fångas och få hjälp!!!

Alla djur behöver någon som bryr sig!

helmob
3/25/10, 9:23 PM
#41

Putt för Totte, han saknas fortfarande Gråter Har lagt in ny annons i lokalpressen för fyra lördagar frammåt. Vi saknad dig så…

Annons:
helmob
3/26/10, 9:01 AM
#42

Totte är hemma Skrattande han stod utanför vår dörr imorse mager men ändå pigg. Tack alla för ert stöd under denna tiden det har varit guld värt. Ha en undebar dag. Kramar från Helene, Ola, jacob, Sara, Isa och TOTTE

Ankie
3/26/10, 10:41 AM
#43

heja Totte gud så bra, härligt Glad

martdat
3/26/10, 11:16 AM
#44

Grattis, vad roligt att han är hemma, måsste vara en enorm lättnad!Skrattande

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

essut50
3/26/10, 11:40 AM
#45

Vad skönt att han är hemma…

Då skriver jag att han är hemma.

Hur går det med den andra katten??

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

helmob
3/26/10, 11:48 AM
#46

Ja det är helt underbart, han ligger här hos mig och spinner. vi hade en tid hos vetrinären för vår andra katt idag, så vi tog med Totte och de undersökte honom, han har gått ner 1,7 kg! men eftersom han var rund inna så är han inte för mager. kram helene

Mison
3/26/10, 12:54 PM
#47

jättegrattis!!! så skönt att höra!!!

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Hawknestgrove
3/26/10, 3:18 PM
#48

Åh så skönt att få höra sånt!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
helmob
3/26/10, 11:07 PM
#49

Vilken dag det hat varit idag … Totte mår efter omständigheterna bra.Isa, vår andra kise är lite avvaktande. Idag har vi plockat ner alla lappar vi sattt upp, men det har varit ett nöje, med tanke på varför vi plockat ner dem. Pratat med Ann ifrån Oskarshamn idag, hon blev sååå glad för vår skull, men fortsätter naturligtvis att kolla efter den andra katten hon sett. kramis allihop

MariannE11
3/27/10, 8:51 PM
#50

å vad skönt att höra om totte… pussa honom o få honom att lova att han aldrig mer gör om denna nervpers…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

helmob
3/27/10, 10:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Tänkte att ni ville se hur bra jag mår nu när jag är hemme igen kolla på bilden så får ni se. Många kramar Totte

MariannE11
3/28/10, 3:46 PM
#52

han ser ut att ha det toppen ju…. ser ut som han legat där på bordet länge…Flört

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

anebit
3/29/10, 12:18 AM
#53

Å så underbart att Totte kommit hem. Blir så rörd att mina ögon tåras av glädje.   Kyss  Glad

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Alexej
3/29/10, 5:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Jättestor grattis till er!

Äntligen en solskentråd igen!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Upp till toppen
Annons: