Annons:
Etikett203-hudiksvall
Läst 6228 ggr
LenaE
2010-04-12 00:40

Katt hona försvunnen i Enånger

vår katt gick ut sent på Skärtorsdag 1/4 och har inte kommit tillbaka vi har gått och letat och ropat och frågat grannar

vi har även satt upp lappar men inget resultat ännu så vi börjar tro det värsat.

Hon är liten till växten ser ut som en ungkatt fast hon är 6år , hennes päls är brunsvart  ganska mörk och spräcklig hon hadde ett nytt reflex halsband på sej med vårt telefon nummer på insidan.

jag kunde inte klistra in något kort för det fungerade inte.

Hon brukar inte vara borta särskit länge, det var bara en gång i Januari som hon var borta 1 1/2 dygn så vi är rädd att det hänt henne något så vi är tacksamma för alla tipps på vart hon kan var eller vad som hänt henne.

Maila mej gärna om du vet något om henne lena69e@home.se

Annons:
Mari
2010-04-12 13:12
#1

Du har ingen bild på denne katt? Blir mycket lättare att hålla utkik då :-)

Det kan inte vara denna katt som är upphittad i just Enånger?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

SaraC
2010-04-12 17:14
#2

Har ni kollat med katthemmen i närheten och anmält hos polisen? Att lägga ut en lapp i brevlådan hos grannarna brukar ha större effekt än bara att sätta upp lappar.

Lycka till!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LenaE
2010-04-12 21:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Tack för svar

nej vi har inte anmält till polisen kan det vara någon ide att göra ?

Bryr dom sej överhuvutaget om det är någon som hittar en katt och vill anmla det eller om dom annmäler att dom hittat en död katt? jag har bara hört att dom inte gör det men det kan ju vara fel.

Jag försökte att klistra in en bild men det gick inte då , men jag försöker igen får vi se om det går bättre nu.

Nej det är inte katten i Borka vår har kort pält och är liten till växten och hon är även kastrerad.

vi har så några grannar så vi har frågat alla vi har kunnat om dom sett henne men inget resultat och vi har även satt lapp vi postlådorna brevid gula post lådan så alla grannar vi missat ska kunna se den men tyvärr har vi inte hört nått ännu.

Mari
2010-04-12 21:32
#4

#3 Ja självklart är det bra att anmäla till polisen :-) Sätt även ut en annons i lokaltidningen och på blocket.se locka med hittelön så kommer troligen många fler att hålla ögonen öppna.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

LenaE
2010-04-12 22:02
#5

Nu har jag gjort en anmälan hos polisen det gick att göra på internet och så har jag även ringt och kollat om dom fått in någon anmälan om upphittad katt eller skadad katt men det hadde dom inte ännu så längen i allafall.

SaraC
2010-04-13 01:41
#6

Precis det skadar absolut inte att anmäla till polisen. Hoppas att hon bara är ute på upptäckarfärd och snart tillbaka.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
Hawknestgrove
2010-04-13 17:58
#7

ja och här  har du en massa tips att göra en checklista av. Var hon kastrerad? Annars är det väl risk att hon har fröjdat med herrarna i hagen……

http://kattpolisen.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=458aae8b-c935-486b-b5f1-c3da80293c0c&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

LenaE
2010-05-01 12:36
#8

Vi har fortfarande inte set till vår katt ,

vi har satt ut efterlysningar i lokaltidning och på internet och hängt upp lappar ringt polis osv men det har inte gett nått resultat ännu så vi befarar det värst .

Vi tror att det kan vara en grävling som tagit henne för när hon hadde varit borta i 5 dagar så såg vi spår efter en grävling runt vårt hus då vi var på en av våra rundor för att leta efter henne , jag vet inte hur vanligt det är att grävlingar tar katter men det är det vi tror kan ha hänt.

Hawknestgrove
2010-05-03 22:36
#9

Jo tyvärr……. så kan det vara…. men ge inte upp ändå!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

catfoot
2010-05-04 23:24
#10

Jag lovar att hålla kolla åt dig eftersom vi bor i samma byhåla…Obestämd…Du bodde på Hantverksvägen eller??

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
2010-05-11 14:33
#11

putt!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Debattia
2010-05-17 00:21
#12

Puttar !

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

catfoot
2010-05-17 09:44
#13

Ja, har katten hittat hem??

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Annons:
LenaE
2010-05-24 02:04
#14

Nej katten har inte komit hem och ingen har sett henne så vi räknar nog med att nått har hänt henne tyvärr:-(

Hawknestgrove
2010-05-25 16:34
#15

Inget nytt ? Var hon okastrerad, så kan hon vara borta länge….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

LenaE
2010-06-14 02:22
#16

Nej inget nytt ,vi har fått några tipps men det var inte vår katt tyvärr.

Hon är kastrerad, vi tror inte att vi får se henne mer , att nått har hänt henne , hon brukar inte vara borta och hon är ju ändå 6år och har sina vanor

catfoot
2010-06-14 11:47
#17

Har tyvärr heller inte sett nån katt med den beskrivningen…Bara en mindre sköldpadda, med vitt på bröst å tassar..Såg lite förvirrad ut, kom även in i kyrkan på skolavslutning,..Kanske du vet vem som äger den lilla..??

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Upp till toppen
Annons: