Annons:
Etikett17-stockholms-län
Läst 4975 ggr
nilsson01
2010-03-31 17:41

Min lilla Wilma på rymmen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min vackraste, finaste flicka på 3 år är på rymmen. Hon har nyligen blivit utekatt och rymde från våran balkong vid 18 tiden den 30/3. Jag har varit ute och ropat efter henne i vårat område och närliggande områden. Jag ser flera andra katter…men inte min Wilma. Det har snart gått ett dygn och jag börjar få panik!

Wilma är vit,beige med svart-grå ränder. Bondkatt. Ganska liten i storlek. Hon är inte kasterad.

Jag vore evigt tacksam om någon hörde av sig om man sett min älskling på nummer: 0737860036

Vi bor i Stockholm, Västerhaninge. Ribbyområdet. Solhemsvägen.

Hittelön utlovas!

Annons:
Hawknestgrove
2010-03-31 18:11
#1

Ojojoj! då kan du vara säker på, att kommer hon hem, så är hon gravid. en okastrerad hon katt som släpps ut, det är som att be om att hon ska bli gravid i synnerhet i dessa tider. Om hon kommer hem,  rusa iväg  och kastrera. Ju förr des bättre. Funkar alldeles utmärkt ända fram till och med 7:e veckan.

MEn här har du några  fler tips.

http://kattpolisen.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=458aae8b-c935-486b-b5f1-c3da80293c0c&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

nilsson01
2010-03-31 19:23
#2

Hon äter P-piller..men det är ju ingen säkerhet vad jag har förstått. Jag har bestämt mig för att kastrera henne när/om hon kommer tillbaka. Det var av ren klantighet från min sida som hon lyckades rymma. Annars har jag haft henne och hennes syster på koppel utomhus.

Har nu varit ute och ropat i 1 timme..ingen Wilma syns till..

Tack för tipsen!

Anna

Hawknestgrove
2010-03-31 19:30
#3

ja ppiller är ju en högst temporär lösning…. Prova att vissla och gå ut i gryning och skymning. Testa även mitt tips med melodier på mobilen på hög volym

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

nilsson01
2010-04-01 09:30
#4

Ingen Wilma än..var ute igår kväll och imorse..hon syntes inte till..Usch jag känner mig som ett vrak! Sover knappt och mår illa…vill ha hem min lilla tjej..

Hawknestgrove
2010-04-01 19:59
#5

ja hon är nog ute och fröjdar sig med herrarna i hagen…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

nilsson01
2010-04-02 13:14
#6

Det tror jag med..eller jag hoppas det iaf! Så att det inte är något värre som har hänt..att hon har blivit överkörd eller fastnat i någon gren med halsbandet etc…tankarna är många. Usch detta blir ingen rolig Påsk!

Tack för din omtanke och Glad Påsk!

Annons:
Hawknestgrove
2010-04-04 23:13
#7

INte fått något resultat i sökandet?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

nilsson01
2010-04-08 21:24
#8

Jo, nu idag den 8/4 kom min lilla Wilma hem!! På hennes födelsedag dessutom! Hon blir 3 år idag, och dagen till ära är hon hemma hos mig!:) Jag är sååååå lycklig!!!

Hade givit upp hoppet om henne när det hade passerat 1 vecka, fortsatte att ropa. Men så imorse innan jag skulle till jobbet tittade jag ut genom fönstret och fick plötsligt syn på en kisse som såg ut som hon. Öppande fönstret och ropade på henne. Hon reagerade direkt och sprang mot vårt hus. Jag sprang ut å tog upp henne! Underbar känsla!:) Hon är jätte smal, men verkar annars må väldigt bra. Trött såklart och väldigt kelig. Kommer sova gott inatt..både hon och jag!:)

Hawknestgrove
2010-04-11 13:58
#9

Sån lycka! Då blir det att pinna iväg till veten akut då….. För nu är hon garnterat dräktig……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: