Annons:
Etikett099-strömstad
Läst 5974 ggr
tipsy
5/4/10, 4:13 PM

Drektig ho-katt. 3 colour.

Kom først til oss i vinter.

Har ringt rundt og satt ut lapper. Men ingen henvendelser.

Ble så borte en tid, og jeg trodde hun hadde dratt hjem, men kom tilbake drektig for 14 dager siden.

Strömstad ved Svinesund.

Hun er ganske langt på vei, og det er nok ikke lenge før kattungene kommer.

Har selv 5 katter, og ikke kapasitet til å beholde henne og kattungene.

Håper inderlig hun finner hjem/ nytt hjem.

Katten er kjærlig og pen i pelsen.

Fått markkur av oss.

Bilder sendes på mail.

linnjane@jekno.no / 0047 97098416

Mvh

Linn Dahlström

Annons:
essut50
5/4/10, 6:11 PM
#1

Du kan kontakta kattkedjan dom kanske kan hjälpa dig med hur du ska göra…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
5/4/10, 8:54 PM
#2

ja, jag är ju ordförande i vår lilla förening KAttkedjan. Vårt tips är, att du först och främst INTE ger bort kattungarna. OCh båda veter i Strömstad kan kastrera och abortera sent även i 7:e veckan. Inga problem. MEn föder hon, så SÄLJ kattungarna, för minimum 400 kr och med löfte om återbetalning av 150 kr om de kan visa upp kastrering före 6 månaders ålder. Annonsera på Blocket, men uppdatera var 14:E dag och gör bildkollage av ungnarna, alltså enstaka bilder hopsatta i stället för att fota alla i en klump. Eftersom du har märkt katten och haft den sålänge, så är den ju din.Lägger även detta i ett mail till dig.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

tipsy
5/5/10, 3:56 PM
#3

Har hatt kontakt med Kattkedjan, da jeg også har en hannkatt, kastrert, som ikke går overens med de andre kattene mine…

Håper vi finner en snarlig løsning som er varig for alle.

Hawknestgrove
5/5/10, 5:17 PM
#4

ja, jag har precis pratat med Camilla i dag. OCh ni har talats vid. HAde vi haft platser, så hade vi givetvis kunnat hjälpa dig. Men när det gäller den dräktiga honan, så ta ner henne så fort som möjligt till Riese eller till Timberlid för kastrering och abortering. Båda två är de rekommenderade veter vi använder oss av och de är väldigt bra att ha att göra med. Ingen av dem har några hinder att göra sena aborter. Vad gäller hanen,  har du proat Feliway? OCh som sagt, kosta på en annons på Blocket, med bra bild och att du uppdaterar annonsen. Testa även Djurannonser i Fokus här inne.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

tipsy
5/7/10, 11:17 AM
#5

Jeg har lagt inn annonnse på blocket.

Og snakket med Veterinæren på Strömstad smådyrklinikk….

Jeg kan ikke ha de to hannkattene sammen, så da ender vel veien her for han… jeg har 4 hunder, 3 hester en datter og full jobb,. jeg makter ikke med dette…

Hawknestgrove
5/11/10, 2:25 PM
#6

har du kastrerat honan? Det är ju så, att tar du dig an ett djur, som du matar, så är det moraliska och juridiska ansvaret ditt. OCh vi kan inte trolla fram platser som vi inte har. Vill tyvärr påpeka, att vi inte accepterar avlivningshot vare sig här eller hos oss på KAttkedjan av friska djur. Det är illa nog, att jag är tvungen att vara dödsängel för trafikskadade katter i Strömstad.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
tipsy
5/14/10, 10:45 AM
#7

Jeg har ikke kastrert hokatten ennå nei.

Jeg har ikke med vilje matet denne katten. Den har matet seg selv. Da jeg har to katter som sloss, så måtte jeg mate to forskjellige steder… den  ene skåla med mat står i garasjen.

Jeg klaret å holde henne vekk de første ukene i vinter når hun holdt seg her, for da var stallen stengt stort sett hele tiden pga kulda… men nå står den åpen, og kattene kan gå ut og inn som de slev vil. Har desverre ingen mulighet til å sette meg på en stol utenfor passe på hvilke katter som går inn….

Jeg har absolutt ikke tatt til meg denne med vilje.

Nå holder jeg henne inne, også skal vi til dyrlegen for kontroll i dag. For å se om kun kansje er chippa, og hvor langt hun er på vei ect.

Det kan se ut til at jeg får omplassert henne og kattungene når de er klare for det. Så jeg vil vel si at jeg tar ansvar for henne?

Hun får mat, stell og markkur.

Jeg vil heller ikke avlive. Men så lenge jeg ikke har kapasitet til å ta ordentlig vare på dem, så kan jeg ikke ha dem. Dere har ikke kapasitet, det har ikke jeg heller. Men jeg synes det er bedre å ta en avgjørelse enn å la de gå for "lut og kaldt vann".  Hadde alle mennesker tatt ansvar for katttene sine, hadde vi ikke hatt noe problem med det….

Jeg er veldig glad i dyr, og har bestandig hatt masse dyr rundt meg.

Og avlivning må være bedre enn at katter sloss så de skader hverandre hver dag? Eller har du en bedre løsning så kom gjerne med det. For det er ikke noe jeg heller vill enn å slippe det.

(Nå er det snakk om hannkattene som sloss hver gang de ser hverandre. )

Prøvd å holde de avskilt, men da går den som er inne og maser og vil ut… og stikker ut så fort døra åpner seg…

Har nå være i kontakt med dere, veterinærer, dyrebeskyttelsen; Halden og Fredrikstad og FOD-gården. Alle steder er det fullt. Ingen kan ta imot flere. Faktum er at det er alt for mange katter…. fordi folk ikke tar vare på dem… og det som er synd er at det er kattene som lider under dette.

Dette har jeg faktisk holdt på med i et halvt år… så jeg bestemte meg ikke "forrig uke" for at "nå vil jeg ikke ha katt lenger"…. jeg har 5 katter selv, 6 med hokatten.

Hawknestgrove
5/14/10, 7:59 PM
#8

MEn då återstår faktiskt bara att ringa LÄnssstyrelsen. För är det hemlösa katter som springer hos dig, jag antar att du bor i krokarna där jag bor, jag bor i NÄsinge, så är det inte ditt ansvar att avliva dem. Det får gå på Länsstyrelsens. Honan   är ju att betrakta som din, då du matat henne länge.OCh då måste du kastrera henne, för annars så blir det ju bara fler. OCh Jag hade ett utbrott i dag på en bekant, som  visst,  säger att hon tar ansvar för sina gulliga kattungar och ser till att de får goda hem. För noll kronor. Bl a en till hennes bror, som har  flyttat ifrån en hel kattfarm för några år sen…. OCh det finns bara en sak, att låta bli att mata ute, för det drar till sig katter. ÄR själv så innerligt less på folk, som vi har som grannar, de har råd med hästar, de har hundar som springer hej vilt, och deras katter förökar sig som det passar. Det resulterade ju i lilla Mee, som flydde hit. KAstrera? Så dyrt och så omständigt, men ha fina värsta VolvoSUBen och  som sagt hästar och hundar, det gick. MEn att lägga pengar på kastrering av sina katter, nej då. Enklare att slå ihjäl kattungarna. HAde jag bara vetat, att de får fler kullar än 2 per år, så hade jag anmält dem på studs.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

tipsy
5/26/10, 10:56 AM
#9

Jeg bor litt nærmere Svinsund, men det er jo ikke lange biten i mellom nei.

Jeg har alltid kastrert mine katter, og jeg har aldri forstått folk som ikke gjør det.

Vanligvis mater jeg heller ikke katter ute, men som jeg sa tidligere; Jeg hadde to katter som skadet hverandre.

Dermet MÅTTE jeg mate de to forsjellige steder…. Men nå har jeg avlivet gamlekatten i samråd med veterinær.. han var syk… desverre…  Så nå er det kun mat inn hos oss.

Jeg vet om bønder som skyter katter "et par gnager i året" også, i stedet for å sterilisere/kastrer… og det synes jeg vitner om lite respekt for levnde dyr.

Jeg har sterilisering på to hokatter til Mandag som jeg tok til meg, og hokatten vil blir sterilisert før hun drar herfra. Må bare vite hvor fort hun kan steriliseres.

Det at folk har for mange dyr er jo en kjennsgjerning, derfor synes jeg folk bør se det FØR  de tar de til seg… Man er ikke snill hvis man tar til seg dyr, og ender opp med å ikke kunne gi dem medisinsk tilsyn pga man har for mange. De skal ha mat og stell også…

Jeg har nå funnet et hjem til hokatten, og hun vil få det bra der. Selv har jeg enda en hokatt som jeg helst skulle omplassert (som jeg tok til meg fordi de skulle "slå henne ihjel")…. men det er ingen hast…

Hva er Studs?

Hawknestgrove
5/26/10, 8:00 PM
#10

ok,. studs= på momangen. Nu vet jag att  Gry har semester denna vecka, men du kan ringa JAn Riese han är väldigt bra han med och även han har bra priser, då han ömmar för att minimera antalet hemlösingar. HAn har telefontid mellan 8-9 på morognen, men sen har han svarare, och han ringer alltid tillbaka.

10157 är polikliniken och hans mobil är0706040622

Gry( Strömstad djurklinik)  är ju 66666

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

tipsy
5/27/10, 3:06 PM
#11

Skal til Gry på mandag med to hokatter til sterilisering.

Har tid på ettermiddagen..

Kan man anmelde om katter får fler kull enn to i året?

Det er jo i såfall en kjempebra regel…men kansje litt vanskelig å følge opp?

Har det vært prøvd "steriliserings-kampanjer" for å få folk til å sterilisere og kastrere kattene sine? Slik at de i en periode får til reduserte priser? Vet det har vært gjort i Norge i alle fall.. er ikke sikker på hvor effektivt det har vært, men er jo kansje verdt et forsøk?

Upp till toppen
Annons: