Annons:
Etikett091-göteborg
Läst 5657 ggr
Snex
5/24/10, 7:11 PM

Upphitad svart Norsk Skogkatt i Partille

Jag har hittat en katt mellan Åbrinken och rastplats Partille E20, bredvid Säveån. Den liknar Norskskogkatt, mörkbrun - nästan svart, långhårig med vita tassar och vit haklapp. Den har inget halsband, ingen tatuering och inte heller chip.
Jag har lagt upp fler bilder på katten på http://img412.imageshack.us/g/img3508w.jpg/
Om ni känner igen katten maila snjezap@gmail.com

Annons:
Hawknestgrove
5/25/10, 4:36 PM
#1

kontakta katthemmen i Göteborg, alla är bra utom Djurens vänner. Du hittar kontkater här inne bland länkar…

och här har du fler tips!

http://kattpolisen.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=458aae8b-c935-486b-b5f1-c3da80293c0c&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Snex
5/26/10, 2:44 AM
#2

Har redan gjort det, tack.

Hawknestgrove
5/26/10, 8:01 PM
#3

har du hört dig för inne på Norsk Skogkatt i Fokus? Det kan vara värt ett försök och även inne på www.katter.nu

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

OberonsMatte
5/26/10, 11:13 PM
#4

Jag tycker att den där katten ser ut att vara maskad (brunmaskad med väldigt mörk kroppsfärg). Norska skogkatter finns i alla färger men de är aldrig maskade. Maskade långhårsraser har alltid blå ögon och eftersom den här katten har gula ögon tror jag att det är en långhårig huskatt med en ovanlig färg (möjligen blandras).

Sajtvärd Katter iFokus

Snex
5/27/10, 12:04 AM
#5

Det är möjligt. Jag har hittat en beskrivning som liknar den här katten på en webbsida om Norsk skogkatt och därför trodde jag att det var en sån katt.

Hawknestgrove
5/27/10, 12:09 AM
#6

Den var väldigt vacker. Vi har ju en  huskatt här, maskad med blåaste blå ögon och birmateckning, men med en liten defekt teckning på en tass och ingen birmapäls. MEn även hon är väldigt mörk på grund av att hon har gått ute förut. Övergiven dumpad kisse som kom till oss

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: