Annons:
Etikett01-frågor-allmänt
Läst 7457 ggr
Nyalbel
5/17/10, 4:07 PM

Kan nån hjälpa mej....

För en vecka sen sprang min älskade Maya bort. Jag vet att hon inte finns med oss längre.

Min mor har talat med en 'synsk' dam som hon känner som sa att hon var död… men jag vill vara säker på detta och helst veta vart jag kan hitta henne.

Finns det nån här som känner till nån billig person som kan detta och gett bra resultat? Kanske hjälpt dej? Det skulle betyda världen för mej att hitta henne.

Annons:
Hawknestgrove
5/17/10, 6:29 PM
#1

Du ska inte gå på sånt trams. Stackars dig. Ingen ska lura dig på dina små slantar och göra sig rik på din olycka.

Här är några tips vad du kan göra. Bl a ringa och höra dig för hos polis och veter, för de får ofta in katter. OCh har du bild? Sätt in här  är hon kastrerad? IDmärkt? Då är det mycket lättare att spåra henne till dig i så fall.

http://kattpolisen.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=458aae8b-c935-486b-b5f1-c3da80293c0c&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Nyalbel
5/17/10, 9:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Maya var id märkt i vänster öra och kastrerad (gjordes sammtidigt)

Den personen mamma talade med hade helt rätt ang min andra katt som också bara försvann. Han fick jag tillbaka. Men jag tror inte blint på vad hon säger.

Jag hoppas att hon lever, men det är inte troligt. Hon är inte en sådan katt som bara försvinner flera dagar i rad.

Bilden gör inte henne rättvisa då hennes fäger är klarare. Hon är sköldpadds tabby med en orange fläck i pannan. Mkt social och kommer till den som lockar (sock ej ungdommar eller barn). Hon försvann i Piteå kring den 11-12/5. En vecka snart.

Polisen bryr sej inte ett dugg om katter. Är det en hund så e det en annan femma. Men jag ska höra av mej till veterinären utifall att.

Hawknestgrove
5/17/10, 9:48 PM
#3

Ja hur som helst, så har du gjort vad du kan. Lägg lappar i lådor, annonsera i lokalblad sätt upp lappar lite överallt och prata med grannar. i och med att hon är märkt, så syns det ju. Jag vet, polisen är sk*t. MEn de är  skyldiga att ta upp din anmälan och de är skyldiga att meddela dig om de får in din kisse. MEn en vecka i det fina vädret som ni har haft där uppe nu, så ska du inte förundra dig och kolla med katthemmen som kanske fins i närheten! Du har länkar till katthem här!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
5/17/10, 9:50 PM
#4

kolla här!

http://www.ellaskatthus.se/

DÄR STÅR OM EN ÖVERKÖRD KATT SOM ÄR UPPHITTAD!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Josefa
5/17/10, 10:56 PM
#5

Men den katten hittades innan denna katten försvann.

Hawknestgrove
5/21/10, 7:08 PM
#6

OK… ja hur som helst, med den värmen som har varit i övre Sverige nu, så är hon säkert ute och njuter. Vi får hoppas att så är fallet. Hon kan i alla fall inte bli gravid, det är inte dåligt det! Så håller vi tummar och tassar….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Debattia
5/29/10, 12:06 AM
#7

Ge inte upp ! Ibland kan honor ge sig ut och jaga fast dom är kastrerade. Hade en kastrerad honkatt som försvann en viss tid varje vår,men som sen alltid kom tillbaks igen…Bra att hon inte går till barn och ungdomar,tycker jag.

Det finns också så många katter där ute så det behöver alls inte vara säkert att det var din katt sierskan såg.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Hawknestgrove
5/31/10, 1:34 PM
#8

ja som vi läste i Picassotråden, ge inte upp!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Debattia
6/1/10, 12:06 AM
#9

Puttar upp för kissemissen !

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

MariannE11
6/4/10, 12:57 AM
#10

förlora inte hoppet även om jag fattar att det känns tungt….håller tummarna att hon snart dyker upp välbehållen…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Hawknestgrove
6/4/10, 7:07 PM
#11

och jag puttar och hoppas!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: