Annons:
Etikett221-sundsvall
Läst 6045 ggr
PaolaB
2010-05-18 16:28

Jalle är på rymmen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nyligen adopterade utekatten Jalle är på rymmen. Han är svart (eller snarare mörkt brun) med vita tecken, kastrerad hankatt, ca 7 år, väger ca 6 kg. Han smet kvällen den 13 maj i Selånger, Sundsvall och kan vara på väg mot Fränsta där han tidigare bodde. Tillgiven och go' men gömmer sig troligtvis ändå då han inte känner sig hemma i området.

Annons:
Hawknestgrove
2010-05-21 19:06
#1

OJ…. Ja det där är inte lätt. MAN ska  akta sig att  släppa ut en kisse hur gärna den än vill  innan det gått ca 14 dagar, så han känner sig hemma. MEn sätt ut mat och ge inte tappt.

När han kommer igen, IDmärk honom.

här har du fler tips!

http://kattpolisen.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=458aae8b-c935-486b-b5f1-c3da80293c0c&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

PaolaB
2010-05-22 22:15
#2

Tack för goda tips!

Jag har satt ut lappar, (ska sätta ut fler och då även i Fränsta) och jag har satt ut mat. Under den här veckan har jag även haft ute en kattfälla och fick napp - men av fel kisse! Och jag har även fått identifiera en påkörd katt som stämde på beskrivningen men som tur var inte var han.

Det är 10 mil till Fränsta där han bodde tidigare, är det någon som kan uppskatta hur lång tid det kan ta för en katt att gå så långt? Kanske är det bättre att sätta ut fällan i hans gamla trädgård i Fränsta (med tillåtelse av de nya ägarna vill säga, då Jalles tidigare matte flyttat)?

Vill även passa på att uttrycka min tacksamhet för den här sidan (och andra) som erbjuder tröst och goda råd i en situation där man så lätt grips av panik. Jag fick t.ex läsa mig till att anmäla Jalle hos polisen - vilket förmodligen är det första jag skulle ha sagt om det gällde en annans katt!

Hawknestgrove
2010-05-25 16:40
#3

JA du,  visst kan han ha tagit sig hem på den här tiden……Om vi säger att han med lätthet kan avverka ett par kilometer på en dag.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: