Annons:
Etikett173-upplandsväsby
Läst 7913 ggr
KarolinaN
5/27/10, 11:47 PM

Röd burma bortsprungen i Upplands Väsby

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Salomo smet ut I trapphuset, port 38 på Hasselgatan, på eftermiddagen I måndags (24/5), utan att jag märkte något.Jag är helt förkrossad så har du sett honom så snälla snälla hör av dig.

Salomo är en kastrerad ganska liten burma och en mycket ängslig innekatt på 5,5år så han är torligtvis mycket rädd och undvikande. Han har stora gröngula ögon, kort jämt cremeröd päls över kroppen med panna och öronpälsen I lite mörkare rött, vita tinningar, lite gnagda vita morrhår, rosa nos och tassar samt ganska stora skära öron. Och fräknar på nosen.

Om du har sett eller tagit hand om eller har några som helst upplysningar om min kattpojke är så snälla snälla hör av dig till mig

e-post: karolinanord@hotmail.com

eller gå in på www.nogg.se/borta där det även finns fler bilder

Hittelön 2000kr@hotmail.com

Annons:
Hawknestgrove
5/28/10, 1:51 AM
#1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

essut50
5/28/10, 12:38 PM
#2

Kolla så ingen av dina grannar har katten hos sig.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
5/31/10, 1:34 PM
#3

hur har det gått?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

MariannE11
6/6/10, 1:12 PM
#4

putt

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Hawknestgrove
6/6/10, 2:04 PM
#5

ja vill  gärna få en solskenshistoria av detta…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

KarolinaN
6/8/10, 11:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Han är fortfarande borta!Gråter

Trots att jag inte gjort annat än att leta katt, lappa, anonnonsera och kolla tips på dagarna och letat och vakat på nätterna har han inte kommit tillrätta.

Jag blir bara mer och mer förtvivlad. Jag har kollat med polisanmält kollat med veterinärer och katthem, annonserat på olika nätsajter satt upp över hundra stora lappar med bilder, lånat en kattfälla av komunen, pratat med alla ungar, hundägare, väktare tidningsutdelare nattsuddare och folk som överlag är i rörelse vid skumma tider.

Jag har kravlat mig igenom verenda buske i omgivningarna och  skrämmt upp boende i grannskapet med mitt apparta beteende när jag smyger runt med i buskarna med en ficklamapa och pratar lungnande för mig själv. Men ingen katt!

Jag har matat massor med katter, cyklat iväg mitt i natten på blixtutrykning efter tips med överfallslarmed i ett krampaktigt grepp och fickorna fulla med leverpastej.

Jag har pratat med grannarna, och ingen säger sig ha tagit in honom eller ha släppt ut honom. Har tapetserat hela området med lappar och han är chippad så om någon har honom borde dom ju vara på det klara med att han har ett hem.

Jag är så förtvivlad. Det har gått över två veckor sen han försvann nu. Hur långt kan han ha tagit sig, eller tror ni att han är kvar i området. Har satt ut mat varje kväll. Den äts visserligen upp, men förstås inte av min lilla pojk.

Hur går jag vidare?

Annons:
MariannE11
6/9/10, 2:16 AM
#7

du skriver att han troligtvis är skygg?… hade han varit tam så skulle jag funderat på om någon stulit honom… har själv bott på hasselgatan men för typ 8 år sen….minns inte gatnumret.. jag bodde väldigt nära poolen… men jag skulle tippa på att du bor i en annan ände på gatan?…finns ju ganska mycket skog runt i kring där om jag minns rätt…japp… ser nu att du bor borta i "kröken"…. finns det portar ut åt bägge hållen?… finns det va?….vet inte riktigt hur din gård ser ut men i min fd så var det en väldigt massa stenar i mitten… vet för jag har traskat med mina katter många gånger där…stora väsby ligger ju inte heller så långt ifrån där det säkert finns en massa ställen att gömma sej på i stallet osv…försöker bara spåna lite…. fattar att du verkligen försökt leta överallt…men ge inte upp….hoppas o tror han dyker upp….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Upp till toppen
Annons: