Annons:
Etikett17-stockholms-län
Läst 7983 ggr
Alvida
6/17/10, 9:14 PM

Upphittad kattkille i Rågsved

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En ljusgrå katt hane med vita sockor har under en tid irrat runt här i Rågsved. Han är tyvärr ej kastrerad eller märkt. För att vara en hane så är han liten till växten.
Han har säkerligen en gång haft ett hem eftersom han är mycket tillgiven och kelig. Han ser ut att ha varit hemlös en längre tid för han är fruktansvärt mager och var full med fästingar.

En vän till mig matar honom men kan ej ta in honom. Själv har jag fyra katter här hemma. Alla åtgärder är gjorda annonser,lappar,polis,djurskyddsinspektör även katthem är kontaktade men de ville inte ens ställa honom i kö,det verkar vara nya regler nu…Rynkar på näsanFörvånad

Jag hoppas så att det finns en ägare någonstans som saknar denna underbara goa kille.

Känner du igen honom ? Kontakta då

Margaretha 08-7276151 eller maila mig.

Annons:
Hawknestgrove
6/17/10, 10:38 PM
#1

Nä, stackare…… Finns nog ingen som vill kännas vid den lille. Brukar vara så. Har du hört med Fisksätra katthem?

och här är flera tips du kan ha bruk för!….

http://kattpolisen.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=458aae8b-c935-486b-b5f1-c3da80293c0c&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Alvida
6/18/10, 9:24 PM
#2

Tack för tipsenGlad Ska genast kolla upp dem.

Tyvärr har du nog rätt. När katter är okastrerade och omärkta så har de oftast ingen ägare som bryr sig så mycket.

Förstår inte varför katthemmen har ändrat reglerna…jag har kunnat hjälpa fler katter förut genom att de fick köplats och nu har de ett bra hem.

Vem ska nu ta hand om katterna som polisen eller andra myndigheter ej vill kännas vid ?

Alvida

martdat
6/19/10, 12:01 AM
#3

#2 det kanske är att de har totalt intagningsstopp för att de helt enkelt är överfulla nu,, elr vad sa de?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Alvida
6/20/10, 3:17 PM
#4

Problemet att de ständigt har överfullt har ju funnits länge. Det finns ju tyvärr för få katthem.

Kan yvärr inte återge exakt vad de sa eftersom det inte var jag som pratade med dem.

De sa att de bara tar in katter via myndigheter . Så hon fick ej ställa honom i kö. De sa också att det nu var hennes ansvar eftersom hon börjar mata. Hon gjorde ju det i tron att han sen skulle kunna få hjälp någonstans.

Så vad ska människor som inte själva kan ha katt göra när de ser en hjälplös utmärglad hemlös katt ? Titta åt ett annat håll och strunta i den ?

Jag vet att katthemmen gör så gott de kan i alla lägen men de här nya reglerna har jag svårt att förstå…

essut50
6/20/10, 4:21 PM
#5

Lämna katten till polisen det är det enda man kan göra nu.

Förresten har du kontaktat Fisksätra katthem dom brukar kunna ta in tama katter.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
6/20/10, 5:20 PM
#6

ja tyvärr så är det ju så, matar man så är det juridiSKA ANSVARET den som matar. Säger som Essut. lämna in till polisen, det är det enda raka….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Misan
7/12/10, 3:00 PM
#7

Nu har ju Södertörn fått två stycken kattpoliser (eller djurpoliser) två kvinnor som är toppen och jobbar stenhårt för att få in alla djur som hon får veta så ring till Huddinge polisen och begär att bli kopplad till Djurpolisen så kommer du att få hjälp, kanske inte på en gång men så fort hon kan.

marieborg
8/18/10, 10:04 PM
#8

Sedan ett tag finns sötnosen på Stockholms katthem www.katthemmet.nu

Kolla under vuxna katter och Bertil. Han är underbar Kyss

Hawknestgrove
8/18/10, 10:56 PM
#9

va fint!!!!! Sånt blir man glad åt!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

essut50
8/19/10, 1:49 AM
#10

Vad fin han är Bertil..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Upp till toppen
Annons: