Annons:
Etikett202-söderhamn
Läst 11003 ggr
Mari
2010-06-08 00:59

Änglakatt Maråker: Upphittad honkatt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det har sedan i onsdags sprungit en för oss helt okänd katt på vår gård. Våra egna katter brukar vanligtvis inte låta någon komma i närheten men denna lilla dam håller sig här ändå fast hon blir bortjagad gång på gång.

Det är en svart okastrerad honkatt som höglöper, vrålar och åmar sig. Är en tamkatt då vi både kan klappa och lyfta henne. Ingen tatuering i örat. Är väldigt liten och nätt, kanske en ungkatt? Är väldigt dålig på att avgöra sånt men hon ser inte lika gammal ut som våra katter även om hon är lite tuffsig, vilket kan bero på att hon löper och kanske gått en bra bit.

Har idag satt upp lappar i byn och även lagt i alla brevlådorna. Har även tagit upp denna katt på ett möte under kvällen men ingen av byborna känner sig vid denna katt, så vi börjar fundera om hon kan vara dumpad?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
Mari
2010-06-08 01:02
#1

Kan ju tillägga att det var första gången i onsdags som vi såg henne men det är bara de senaste dagarna som vi märkt att hon håller sig här i närheten av vårt hus. Ibland sitter hon på vår bro och jamar.

Ska sätta upp fler lappar i veckan i byarna runt om oss om ingen hör av sig inom de närmsta dagarna. Polisanmälan kommer att ske om att hon är upphittad.

Vad mer kan man göra? Känns inte som att det är någon idé att sätta halsband på henne då hon är här dygnena runt

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hawknestgrove
2010-06-09 16:16
#2

Du kan nog räkna den som dumpad…. Ta och kastrera henne, mens tid är!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mari
2010-06-09 16:21
#3

Borde man inte vänta ett tag till? Utifall ägare finns? Katten kan ju ha gått en bit, finns ett större samhälle ca 1 mil bort och det kan väl inte vara helt otroligt att hon gått därifrån?

Ska sätta upp lappar där i eftermiddag/kväll iallafall, kanske även något djurhem i Söderhamn kan ta emot henne för våra katter spöar henne och försöker jaga iväg men hon håller sig envist kvar ändå

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hawknestgrove
2010-06-09 16:30
#4

en vecka. Har du inte möjlighet att låsa in henne? JAg menar, om det nu är så att hon är någons, så är det ju tryggare att hon finns på plats. För det vore ju väldigt dumt om hon kom på avvägar oavsett om hon är ägd elelr inte nu. Är hon saknad, vilket jag betvivlar, så är det ju bra om de kan hämta henne. PCh är hon inte saknad, så bör hon ju kastreras snarast, då hon är betäckt vid det här laget.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mari
2010-06-09 16:33
#5

#4 Jo jag skulle ju kunna stänga in henne i stallet, dock är inte mina föräldrar med på dessa noter ännu, de vill helst att hon ska vandra tillbaka eftersom de inte vill ha en till katt men jag tror de börjar inse att hon faktiskt tänker stanna.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hawknestgrove
2010-06-09 16:38
#6

JA och hon måste ju kastreras, om hon ska vara kvar. OCh om någon vill hämta henne, så bör hon ju finnas på plats. Så ta de argumenten! OCh  säg åt  päronen att det är bara tillfälligt, hur det än blir!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Mari
2010-06-09 16:39
#7

#6 Jag ska försöka att övertala dem Glad

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hawknestgrove
2010-06-09 16:43
#8

haha och en liten kastrerad flicka äter ju inte så mycket!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mari
2010-06-09 16:46
#9

Nej då det är inte att hon kommer kosta något utan om hon blir kvar så kan vi inte behålla henne. En av våra katter, min katt, är så oerhört elak mot andra katter även de två vi har nu och det känns hemskt att behöva ta in ännu en katt som kommer få stryk och Viktor (katten) kommer ju springa runt och bli mer stressad över att det är en ny katt här.

Viktor går redan ute på patrull runt tomtgränsen dygnena runt nästan för att hålla denna på avstånd. Igårkväll hörde vi att det var slagsmål mellan de två också.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hawknestgrove
2010-06-09 18:07
#10

USch. Nä, ta in den i stallet och hitta hem åt den antingen där den hör hemma eller på något av katthemmen. Stackars liten….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mari
2010-06-22 12:43
#11

Nej denna katt försvann igen, vi har inte sett till henne på över en vecka, kan nog vara 1½vecka sedan vi såg henne sist. Antar att hon gått hem eller till någon annan. Ingen annan i byn har heller sett till henne

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hawknestgrove
2010-06-22 18:59
#12

Så himla sorgligt med alla dessa små som bara är borta……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mari
2010-06-22 19:27
#13

Ja man funderar väldigt mycket över vart hon kan vara, hoppas innerligt att hon har gått hem eller till någon som kan ta hand om henne

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
Mari
2010-11-22 12:37
#14

Kan ju meddela att ägaren till katten är upphittad, dock behöver katten ett nytt hem då ägaren inte längre har hälsan att ta hand om sina katter längre och har dessutom flyttat Gråter

Katten rör sig fortfarande i området men blir matad av några tanter längre fram i byn.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hawknestgrove
2010-11-22 17:26
#15

stackars liten…. men oavsett, så böer hon ju kastreras. för till våren i så fall om hon lever, vilket hon troligen gör, så blr det ju ungar där…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mari
2010-11-22 17:30
#16

#15 Jag vet! Tycker det är otroligt att hon inte blivit med ungar än fast hon gått här flera månader. Kanske för att hankatterna i byn är kastrerade men det kan ju komma andra katter :/

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hawknestgrove
2010-11-22 18:44
#17

så ni har ingen chans att ta in henne då?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mari
2010-11-22 18:57
#18

#17 Vår förening har fullt i våra jourhem och vi har inte fått tag på några nya. Jag själv kan inte ta in någon katt här hemma dels för att min ena katt är så förbannat elak mot andra (hon som jagat bort henne härifrån) och dels för att mina föräldrar ej vill.
Båda tanterna ville inte ha fler katter då de är så gamla, vilket jag tycker är klokt tänkt av dem båda.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hawknestgrove
2010-11-22 18:58
#19

ja suck…….förtvivlat……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mari
2010-11-22 19:04
#20

#19 Verkligen Gråter Men jag kämpar på för att hitta ett nytt hem till denne katt och hennes två kompisar som är kvar vid huset där hon kommer ifrån.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
Mari
2011-05-05 23:08
#21

Jag tror mig våga skriva att denna katt inte längre är hemlös. Utan den är nog så illa som livlös Gråter Har varken hört eller sett något om katten sedan jag sist skrev här och då var det på tal om att katten skulle avlivas så snart de såg till den i byn Gråter

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hawknestgrove
2011-05-06 15:06
#22

Så sorgligt. Då låser jag denna så länge och så kan väl den så småningom flyttats bort

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: