Annons:
Etikett03-hemma
Läst 6386 ggr
IdaMariaL
6/16/10, 6:57 PM

HEMMA!!!!Alex, saknad sen 6 juni 2010

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alex är en bondkatt som försvann söndag 6 juni 2010.
Han försvann i en by utanför Umeå som heter Ytterboda. Han bor egentligen i Bullmark, men var hos en kattvakt i Ytterboda eftersom vi reste bort en vecka.
Vi lämnade honom och vår andra katt där torsdag 3 juni.

Han är 6 år och kastrerad. Han är även tatuerad i örat.
Han brukar alltid vara inne på nätterna. Vi lockar in katterna med en pipleksak och hinner dom inte komma in innan vi går och lägger oss så sitter dom utanför dörren och väntar på morgonen.
Han har aldrig varit borta flera dagar.

När han försvann hade han på sej ett orange reflexhalsband med en bjällra på.

Annons:
Mison
6/16/10, 8:56 PM
#1

Hej. Hoppas Alex kommer hem igen. Jag vet alltför väl hur det känns att sitta och vänta på en katt som vägrar komma… Jag har väntat i 6 år nu…

Har du annonserat någonstans? Jag tänkte på Blocket m.m.. Har du anmält till polisen?

Skriv gärna hur du har uppmärksammat Alex "vandring", så kan vi hjälpa dig att fylla på med alternativ vad gäller efterlysningar.

Alla djur behöver någon som bryr sig!

IdaMariaL
6/17/10, 12:16 AM
#2

Usch, hoppas inte Alex dröjer så länge som 6 år…
å hoppas din kisse bestämmer sej för att dyka upp till slut.

Nä vi har inte annonserat nånstans än, annat än satt upp lappar i den lilla byn han försvann. Inte polisen heller.
Jag tänker lite att han är ju öronmärkt så då borde nästan jag bli kontaktad om han hamnar hos polisen.

Hur menar du med "uppmärksammat Alex vandring" ?

Mison
6/17/10, 12:23 AM
#3

hihi, jag menar.. annonserat och satt upp lappar och sånt… det kan ge mer resultat än man tror.. även att kontakta polisen, det kostar ju inget.. rätt vad det är så dyker det upp en upphittad katt hos polisen som matchar signalementet…

det finns massor med annonssidor på nätet t.ex.. den största är väl Blocket, men det finns massor med fler..

måste gå och sova nu, men om du vill kan jag lägga in länkar till lite olika ställen i morrn… fast då hoppas jag att din misseliten redan ligger i din säng och myser såklart…

Alla djur behöver någon som bryr sig!

IdaMariaL
6/17/10, 12:25 AM
#4

Ja lägg gärna in länkar :)
Tyvärr tror jag inte han hunnit hem till imorron… :(

Mison
6/17/10, 12:32 AM
#5

ok, i morrn kväll ska jag plocka fram lite länkar jag  har, och så lägger jag dom här, så kan du se dom när du hinner..

håller fortfarande tummarna för lille Alex.. hoppas han kommer hem välbehållen..

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Hawknestgrove
6/17/10, 7:16 PM
#6

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Hawknestgrove
6/17/10, 7:17 PM
#7

och skriv gärna ut idnumret här och på lapparna!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mison
6/17/10, 8:03 PM
#8

Alla djur behöver någon som bryr sig!

IdaMariaL
6/17/10, 10:12 PM
#9

Tack för era tips, men nu är Alex hemma igen! Skrattande

Jag var till syrran när jag slutat jobba så gick vi en sväng och ropade. Vi gick till en lada som var vid en äng, för syrran har flera gånger tänkt gå dit och leta men hon har alltid haft griniga barn med sej.
Så vi stod där och ropade ett tag då jag hörde ett pip. Jag visste inte om det var ett barn eller ett djur så jag ropade igen och då tittade Alex ut ur ladan. Han svarade lite försiktigt, jag ropade igen och då kom han. Han blev glad att se mej igen.

Å det känns så bra att han är hemma igen, efter 11 dagar. Ingen som har kliat han på magen och pratat med han. Å han är så smal, har gått ner 1 kg.

Men tack igen för era länkar, kan vara bra att ha till nästa gång han drar iväg på semester Glad

Hawknestgrove
6/17/10, 10:35 PM
#10

Underbart!!!!! då skriver vi HEmma i rubriken….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mison
6/17/10, 10:40 PM
#11

Jätteskönt att höra!!! Grattis och pussa Alex från mig!!!

Alla djur behöver någon som bryr sig!

venla
6/20/10, 3:31 AM
#12

Vad glad jag blir över att läsa att din katt kommit tillbaka! Min katt har varit borta i två veckor nu. Har fått tips om att en katt som liknat honom setts till vid Innertavle, så jag åkte dit för att leta igår men såg varken min katt eller någon annan katt.
Jag undrar hur långt hemifrån din katt var? Vars låg ladan som han var i? För Innertavle ligger en bra bit från min lägenhet på Mariehem, så jag undrar hur vanligt det är att katter vandrar så pass långt bort, alltså hur stor chans det är att det är just min katt som setts till i Innertavle.

/Henrietta

Hawknestgrove
6/20/10, 5:21 PM
#13

De kan vandra långt….. Om du har möjlighet, så få tag i en kattfälla….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Mison
6/20/10, 10:47 PM
#14

Venla, har du annonserat?? Se till att göra det på så många ställen du kan..

Även här.. Och framför allt med bild, om det går… Lycka till..Polisanmält, förresten, har du gjort det??

Alla djur behöver någon som bryr sig!

IdaMariaL
6/22/10, 1:25 PM
#15

venla - min katt var inte alls långt borta. Han var bara två hus ifrån min systers hus som han försvunnit från.

Men katter kan nog gå ganska långt.

Hur ser din katt ut?
Jag passerar Innertavle ganska ofta så jag kan ju hålla lite utkik, fast jag far inte in i byn utan bara stora vägen.

venla
6/22/10, 2:48 PM
#16

Mison - Jo, jag har annonserat på så många ställen jag kunnat hitta, både på internet och i lokaltidningen, satt upp lappar här i området och polisanmält honom. Jag hoppas bara någon tar in honom och hör av sig till Djurskyddet eller polisen, men han är så skygg att det kan vara svårt att få tag på honom.

Dessutom tar det väl ett tag innan en katt börjar se "hemlös" ut? Åh, jag oroar mig så mycket men alla jag pratat med säger att det kan ta väldigt lång tid innan man hittar igen sin katt igen så jag försöker att inte tappa hoppet.

IdaMariaL - Jag har en annons här på sidan med bild:

(Mison försöker fixa länken, vi får se om det fungerar)

Grå och vit katt försvunnen på Mariehemsvägen!

Oj, vad lång länken blev.. Annonsen heter "Grå och vit katt försvunnen på Mariehem", finns precis här under din annons. Det var vid stora vägen som kvinnan som ringde hade sett honom så det skulle vara guld värt ifall du höll utkik. Är så svårt att veta ifall han är kvar där eller om han vandrat vidare. Skogarna där runt om är stora.

Mison
6/23/10, 11:50 PM
#17

Yes, jag fick till det!! Var inte riktigt säker på hur man gjorde!!

Jag förstår att du är orolig.. Jag bor ju för långt ifrån, men kollar ofta runt på efterlysningsställen, så jag ska hålla utkik jag med. Självklart håller jag stenhårt tummarna!!

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Hawknestgrove
6/28/10, 1:14 AM
#18

venla, lägg ut en ny tråd om din katt här! Annars så syns det inte som en ny efterlysning!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

venla
6/29/10, 11:31 PM
#19

Tack så mycket!

Okej, ska göra det.

venla
7/1/10, 12:37 PM
#20

Nu är Dylan hemma igen! Efter 24 dagar på rymmen.

En kvinna ringde och tipsade om att hon sett till honom i skogen på andra sidan vägen från där jag bor. Djurskyddet här i Umeå hjälpte mig lägga ut mat på ett bra ställe och när jag gick dit dagen efter för att titta om maten försvunnit satt han där! Det kändes helt otroligt - det var verkligen han. Det var rätt katt hon sett, och han levde. Men tyvärr var han så rädd att han bara sprang sin väg direkt.

Djurskyddet kom med en kattfälla och efter tre dagars väntande gick han till slut in i fällan. Så nu är han hemma! Han är hungrig och mager, men jätteglad över att vara hemma igen.

Känns otroligt att han höll till så nära, när jag följde upp tips om att han setts till upp till 9 km bort!

Tack för tipsen och stödet! Det är guld värt att det finns så fantastiska människor som hjälper till när något sånt här händer.

Annons:
IdaMariaL
7/5/10, 10:11 PM
#21

Venla vad skönt att han kommit hem igen! Skrattande

Hawknestgrove
7/6/10, 11:15 PM
#22

Åh så skönt att höra……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

anebit
7/9/10, 4:33 PM
#23

Underbart!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Alexej
7/13/10, 1:10 AM
#24

Så underbart! 2 katter som fick komma hem igen!!!

När jag startade sajten tänkte jag, hjälper det bara en enda katt att hitta hem igen då är det värd att satsa.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Kickan90
7/14/10, 4:50 PM
#25

Super underbart att höra att han e hemma :D

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Hawknestgrove
7/14/10, 4:52 PM
#26

ja den här sajten fyller en suveränt bra funktion.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: