Annons:
Etikett03-hemma
Läst 6111 ggr
smurfan-13
2010-06-20 18:37

HEMMA!!!!!!Göteborgare Se Hit!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hoppas att det är ok att lägga in denna texten här & att det finns några själar som kan tänka sig att avvara viktig tid till att försöka få in Soraya.

SOS´Soraya är på rymmen i Göteborg och det behövs hjälp för att få in henne. Soraya har varit på rymmen sedan förra fredagen, är skygg och det är ingen ide att försöka fånga in själv då man bara skrämmer henne ännu mer. Hon rör sig runt området Sandeslätt - Hammarkullen, främst nattetid. Vi behöver hjälp att sitta vakt och fånga henne mellan ca 22-05, och alla observationer av henne är till hjälp så att vi kan kartlägga hur hon rör sig. Hon har svart sele på sig (ruffwears nya variant). Hon springer oftast hukad på ett typiskt skyggt sätt och kan uppfattas som mindre än hon egentligen är.

Ser du henne försök INTE närma dig henne! Utan notera plats, tid och kontakta någon av personerna på http://www.tassartillsverige.net/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?286357.0

Det behövs även hjälp att lappa närliggande område, samt sprida infon vidare.

Hjälp Soraya att komma hem!

Annons:
smurfan-13
2010-06-20 18:46
Hawknestgrove
2010-06-22 19:00
#2

Hur har det gått för lilla vovven?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

smurfan-13
2010-06-22 19:30
#3

Det går inge bra. Hon är skygg, har lärt sig vilka det är som letar efter henne och undviker dem. De är stort sätt bara 2-3 pers + husse som orkar vara ute och leta & det räcker inte :(

Just nu försöker de hitta en fälla som är tillräckligt stor för att se om det kan funka. Så om någon vet någon som har en stor fälla & som kan tänka sig att låna ut den så skulle info uppskattas!

Hawknestgrove
2010-06-22 19:44
#4

HAr du hört med folk inne på Blandrashundar? De är vad jag vet, väldigt trevliga där. Sen stor fälla…. ja du…. Då pratar vi stor….. Om du går in på den här sajten.Men såna fällor är svindyra och kräver tillstånd

http://www.toxashop.se/

så hittar du större fällor. MEn du bör nog kontakta något jaktlag, de kanske har någon stor fälla. Förklara ditt problem. OCh hör även med kommunen, om de har kontakter.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

smurfan-13
2010-06-22 19:54
#5

#4 tror tyvärr inte de fällorna är stora nog :(

Jag är inte mer involverad i sökandet än att jag försöker sprida infon och ragga folk. Tror de redan kollat de "vanligaste" vägarna för att hitta fälla. Min gissning är att de behöver bygga en, men det finns varken tid, ork eller ekonomi för det just nu :(

Hawknestgrove
2010-06-22 20:02
#6

Hör med brukshundsklubbaran och  hör med folk inne på Blandrashund i Fokus. Där är det gott om hjälpsamma snälla folk!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
smurfan-13
2010-06-22 20:07
#7

#6 jag har lagt ut texten på varende hundsida här på iFokus + vissa andra djursidor.

Hawknestgrove
2010-06-22 20:16
#8

Ok…. Flashback? HAr du hört med hundstallarna i Göteborg?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

smurfan-13
2010-06-24 21:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Tisdag 29/6 samlar de ihop så mycket folk till Hammarkullen det bara går för att kunna omringa Soraya.
Sprid gärna vidare och hör av er till Tessie om ni kan vara med för info om tid och plats.
Snälla, hjälp till att få in Soraya i tryggheten innan ungjävlarna som vill skjuta henne hinner före.

Hawknestgrove
2010-06-28 01:13
#10

Men hallå!!!!!! Ingen får skjuta en hund! i synnerhet inet i tättbebyggt område och har de ens licens för vapen? Det där får du ta till högre ort!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

smurfan-13
2010-06-28 12:38
#11

HON ÄR INNE!!!

Hawknestgrove
2010-06-29 21:28
#12

Åh!!!!! Lycka lycka!!!!!!! Vill höra lite mer detaljer, sen skriver vi väl LÖST i rubriken om allt har gått bra!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

smurfan-13
2010-06-29 21:43
#13

#12 jag har inte så mkt detaljer, men tror det finns mer i första länken ja gett om man vill läsa mer.

Men hon är hemma med husse och vilar ut nu. Lite magrare, svullna tassar och trött, men i övrigt hel :)

Annons:
Hawknestgrove
2010-06-29 21:48
#14

Ok för länken i första inlägget gav inte så mycket. Men då är allt toppen och vi skriver löst!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

smurfan-13
2010-06-29 21:49
#15

#14 det står nånstans i den 15 sidor långa tråden ;)

kattassen
2010-07-01 21:29
#16

Vad fint att det har löst sig för hunden. Såg detta först nu och blev glad!Glad

#10 Gunilla - nej man får inte skjuta i tättbebyggt område, men jag ser ju till min fasa att det är ett mycket tungt belastat område den stackars hunden försvann i. Där råder djungelns lagar…

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Upp till toppen
Annons: