Annons:
Etikett042-malmö
Läst 7142 ggr
drevertax
7/21/10, 1:06 AM

Hemlös katt med kattungar i buskarna på Holma!

Under de två veckor som min katt var borta har jag varit runt och letat efter henne. På gården bredvid där jag bor, fann jag en honkatt med tre kattungar. Jag gav dom mat och vatten och då visade det sig att där fanns ännu en honkatt som jag först trodde var hanen i familjen. Denna honkatt kom efter några dagar med fyra mindre kattungar. Ingen av honkatterna har något hem och de lever i buskarna nedanför ett höghus. Det går inte att klappa dem, men honkatterna måste ha haft hem här eftersom de kommer hit? I helgen var alla kattungar borta och de visade sig inte igen förrän i kväll. De har hitintills fått vara ifred men detta är en förort, Holma i Malmö och busshållplatsen ligger på andra sidan om  buskarna, där dom uppehåller sig. Finns det någon som skulle kunna hjälpa dessa två kattfamiljer? Med vänlig hälsning!  Eva

Annons:
ala02
7/21/10, 11:54 AM
#1

Kontakta katthem/djurskydd i närheten och fråga om de kan hjälpa till. De vet hur man ska göra om inte annat. En del säger att när man matar dem tar man över ansvaret för katterna också. Jag har dock svårt för att bara strunta i hemlösa katter.

Issa
7/21/10, 3:33 PM
#2

Skriv om dessa kissar på Hittekatter i fokus så fler får reda på att dom finns.

jalker
8/20/10, 3:21 AM
#3

vad hände med de små kattungarna och honkatterna ?

Hawknestgrove
8/20/10, 7:55 PM
#4

ja hur gick det?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Debattia
9/2/10, 1:17 AM
#5

Puttar !

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Hawknestgrove
9/5/10, 8:33 PM
#6

ja vill gärna veta hur det gått….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Catze61
10/16/10, 5:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Hmm jag bor på Fosiedal vid sidan av Holma, jag hittade nämnligen en vad jag tyckte dumpad liten 5-6 veckors kattunge utanför fotbollsklubben mitt i Krockspäcksparken. Den satt där och jamade förtvivlat men jag fick inte tag i den. Under en veckas matande och med snälla grannars hjälp fick vi till slut tag på den lille. Den lever numera hemma hos mig och det var en hon och hon heter Matilda. Fast det kan ju knappast vara någon av dom kattungarna med tanke på ålder. Matilda är bruntigrerad utan vitt, och mår väldans bra här hemma nu ;) Har även hört om en kattfamilj som matas på krockspäck, det är ju själve den att folk inet kan ta ansvar för sina stackars katter :(

Hawknestgrove
10/18/10, 7:52 PM
#8

vilken tur för den lilla att du fann den…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

liliane
3/7/11, 9:22 PM
#9

Katthjälpen har tagit hand om många av katterna från Holma.

Upp till toppen
Annons: