Annons:
Etikett13-värmlands-län
Läst 8875 ggr
countryantiques
7/9/10, 4:02 AM

Påkörd katt som ännu lever!! Värmland

I natt hittade jag en påkörd katt som troligtvis legat skadad under några veckor. Den är svart med lite vitt på bröstet. En hane.

Katten har svåra skador och jag har inte lyckats fånga in den ännu, men jag hoppas på bättre lycka i morgon.

Den äter och pratar och kan nog ha en chans bara den hittar sin ägare och får vård på djursjukhuset.

Katten finns i Vikene, Brunskog, Arvika, Värmland.

Annons:
essut50
7/9/10, 11:16 AM
#1

Hoppas du lyckas fånga katten. Har du ingen fälla som du kan använda??

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

drevertax
7/9/10, 5:41 PM
#2

Hoppas verkligen att du lyckas få tag i den stackars katten. Om du sitter ner med lite mat så kanske den kommer själv. Och tänk på kattmat om det nu är så att djur ser vad vi tänker i bilder, då är det inte så lämpligt att tänka att fånga dom. Lycka till!

Mvh

taxdrever

Hawknestgrove
7/9/10, 9:48 PM
#3

ojojooj… Ja du, där brukar tyvärr ekonomin styra. dyker det inte upp någon ägare, så får du väl vara beredd på att betala vården. Hur som helst, försök få tag på kissen om inte annat för att den kan få en  värdig död.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

annebeate
7/11/10, 2:12 PM
#4

Stackars kisseGråter

Så angeläget, någon som kan hjälpa till i Arvikatrakten så katten kommer in och  får hjälp!

Sidentass
7/11/10, 6:18 PM
#5

Arma stackars lille missen…har den en ägare så borde dom ha efterlyst sin katt tycker man..så fint att du försöker att fånga in den..tänker ofta på hur hemskt det vore att stöta på ett skadat djur när jag är ute o cyklar på vägarna..

Hawknestgrove
7/11/10, 9:36 PM
#6

puttar…. hur går det?????

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
countryantiques
7/12/10, 3:07 PM
#7

Hej!

Tyvärr har jag varken lyckats hitta katten eller dess ägare, men jag åker till platsen, där jag fann och matade katten, varje kväll i hopp om att han kommer tillbaka.

Kanske kanske har han begett sig hemåt, men man vet ju inte hur långt han har hem heller.

Tack för alla tips och stöttande ord. Det värker verkligen i hjärtat när man ser en katt i det här stadiet.

Matilda?

annebeate
7/12/10, 5:23 PM
#8

Tack Matilda för din omtanke om katten. Hoppas du träffar på katten eller får besked hur det gått för honom. Inte omöjligt du träffar på någon som vet något om katten.

countryantiques
7/24/10, 1:15 AM
#9

Hej, Jag tänkte bara att jag skulle uppdatera er om läget. Jag har tyvärr inte hittat vare sig katt eller ägare igen, så jag får helt enkelt avvakta och se om kissen råkar korsa min väg igen eller om den kanske vandrat hemåt.

En lite olustig känlsa, men men…

Hawknestgrove
7/25/10, 8:41 PM
#10

ja du har gjort vad du kan och mer därtill. Heder åt dig!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: