Annons:
Etikett03-hemma
Läst 13591 ggr
helmob
2010-09-05 20:02

HEMMA!!!!!!Isa är försvunnen sedan 30/8

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår lilla Isa är spårlöst borta sedan 1 vecka. Isa är en kastrerad honkatt på 2 år. Hon är brun, grå och svart randig, hon har en beige nos och är lite vit under hakan, hennes ögon är ljusgröna.

Hon är id-märkt med 3142D i vänster öra, och hon har även ett litet jack i det örat.

Hon försvann någon gång efter 7.30 måndagen den 30:e augusti ifrån Ringvägen 18 i Nättraby, utanför karlskrona. Isa är en nyfiken katt så hon kan ha gått in i ett öppet garage eller i en bil som stått öppen.

Isa har ett begränsat rörelsemönster och hon brukar inte vara ute mer än någon timme i sträck så därför misstänker vi att hon kan ha blivit inlåst eller åkt med i någon bil.

Jag har anmält till Polisen, anonnserat i lokaltidningen, och Kattkommando Syd.

Vi har skrivit ut lappar och delat ut i närområdet och satt upp på affärer, i skolan, hos vetrinären, på busshållplatser och i djuraffärerna i stan.

Jag har knackat dörr hos grannarna och bett dem titta i sina garage … men ingen Isa, vi saknar henne så…

Har ni sett henne så ring 0455-49505 , 0709-61 40 46 eller 0709-49 50 57

Annons:
Hawknestgrove
2010-09-05 20:27
#1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Gissa
2010-09-06 01:25
#2

Åhh så söööt hon är!

Tack för dina ord inne på min annons ang katten Gissa. Då har våra kattfröknar varit borta lika länge. Visst är det jobbigt att inget veta. Man letar och ropar men ingen svarar. Sätter ut annonser och lappar i området. Knackar dörr, söker i garage, källare, bodar, i träd, soptunnor, diken. Ringer samtal till polis, veterinär m.m. Sedan är det bara att vänta och se om det ger resultat. Denna väntan och ovisshet tycker jag är jättejobbigt. Jag har gjort allt du har gjort. Föruton att jag bara har satt upp lappar i affärer och busshålsplatser. Samt runtom i närområdet. Kanske jag borde skicka med dottern en lapp till skolan också? Och sätta upp en lapp på djuraffären i stan! Det har jag inte tänkt på för det ligger så långt ifrån där jag bor. Tack för det tippset!

Jag hoppas verkligen att du får tillbaka Isa snart. Att din andra katt kom tillbaka efter 31 dagar,( tror jag att du skrev), ger mig hopp. Jag ska hålla tummarna på att våra kattfröknar snart dyker upp!

Låt mig få höra sedan hur ditt letande gick!

Lycka till!

Kram Åsa.

helmob
2010-09-06 21:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Kommer precis in från en prommenad i skogen, jag har letat och lockat men ingen Isa. Ska ta cykeln och cykla till en bondgård en bit bort … ifall hon blivit bort jagad av någon anna katt och sökt sig in där …

Ovissheten är det värsta, värst är det när man ska sova då kommer tankarna på var hon är … om hon är instängd, törstig och hungrig och hur rädd hon måste vara Gråter

Har kontaktat Karlskronahem som har lägenheter i närheten om de varit i något förråd som hon kan smitit in i, men de hade inte varit här då.

Alla man pratar med är väldigt hjälpsamma Glad

Att sätt upp lappar i skolan är bra, barn är väldigt uppmärksamma, skriver man dessutom att det är hittelön så brukar många vilja hjälpa till.

Nu håller vi tummar för våra katttjejeroch hoppas att de kommer hem snart igen, det är tur att vädret är bra nu iallafall.

Kramar Helene

helmob
2010-09-07 21:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Har precis varit och gått längs med ån, en kille som fiskade i ån såg en katt stryka omkring som liknade Isa. Jag har skramlat med torrfoder och lockat och ropat men ingen Isa…

Tyvärr har jag en känsla av att vi aldrig mer får se henne … hoppas jag har fel.

längtar så efter henne.

/Helene

Gissa
2010-09-07 21:57
#5

Hej Helene! Nej ingen Gissa ännu…Rynkar på näsan.

Men gud så kul om det är din Isa som fiskaren såg!??! Vad bra att du skakade med torrfoderburken. Men vet aldrig. Kanske hon hörde det endå. Hoppas, hoppas, hoppas det var hon. Jag håller tummarna. Gud så skönt det skulle vara om NÅGON sa att de hade sett min misse. Även om de inte skulle vara säker på att det var hon. Hoppet tänds liksom då. För det är verkligen något vi behöver massor av, hopp!

Lite nytt hopp tändes dock när jag idag fick se att någon faktiskt hade rivit av 2 lappar från en av lapparna som sitter på ett träd i närheten. Dock har ingen ringt, men endå! Det finns någon mer än mig som håller utkik efter henne. Och bara det gör mig lite gladare. Och mer hoppfull.

I morgon kommer min misse vara i lokala tidningen. Och sen en gång till på lördag. Så jag hoppas verkligen att det ska ge resultat!

Jag håller både tummar och tår för att våra flickor skall komma hem igen!

Hoppas Isa kommer hem snart!

Kram / Åsa.

Gissa
2010-09-07 22:00
#6

Nej men Helena! Jag vet precis vad du känner. Just så tänker jag också. Då och då. Men tappa inte hoppet! Gör du det så gör jag också det….tappa inte hoppet…Vi ska hoppas tillsammans. Okej?!

Hon kommer nog snart hem till dig.

Kram på dig. Åsa.

Annons:
Hawknestgrove
2010-09-08 20:23
#7

Vi hoppas så för er skull vi med……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Gissa
2010-09-08 22:32
#8

Hur går det, någon Isa än?? Gav din annons något resultat?

Det gjorde det inte för mig och Gissa. Ingen har hört av sig.

Nästa annons på kissen kommer ut i lördagstidningen.

Hoppas, hoppas du fick något napp!!

Kram/Åsa.

helmob
2010-09-08 23:02
#9

Hej Åsa!

Idag hardet ringt fyra olikasamtal om Isa, en dam hade sett en katt som liknar Isa ett par gånger förra vekan på Dragsö (liger ca en mil från nättraby) hon skulle försöka att fånga katten och titta i örat.

En annan tjej hade fångat en katt som hon sett ett par dagar stryka om kring, jag åkte dit men det var inte Isa utan en annan katt som sprunigt bort, vi hittade ägaren via internet.

Senare ringde en kvinna härifrån Nättraby och hon hade sett en katt som liknade Isa några kilometer ifrån oss, jag har varit där och ropat och skrammlat med mat burken men ingen Isa. Har pratat med kvinnan igen och hon skulle fortsätta att titta efter katten och försöka att fånga den.

Fastän vi inte hittat Isa så känns det bra att folk uppmärksammar att hon är borta och tittar efter henne.

Hoppas ni får några napp på annonsen på Gissa nästa gång …

Kram Helene

Hawknestgrove
2010-09-09 14:36
#10

Mitt tips är, att ni försöker få låna en fälla av kommunen eller att ni köper en själva. De är inte svåra att sälja sen…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Gissa
2010-09-10 22:21
#11

Hej…jag hoppas verkligen att du funnit din kära misse.

Jag har tråkiga nyheter. Min kära kisse Gissa hittades påkörd och död i dag. Det känns som jag gått sönder. Gråter

Tack så mycket för ditt stöd. Det betydde mycket!

Se till att få hem Isa!

Önskar dig och din kisse all lycka! Jag håller tummarna stenhårt nu.

Hawknestgrove
2010-09-10 22:47
#12

Nej så ledsamt… stackars liten…… det enda som är bra, är att du i alla fall fick veta……..Ovisshet är värre… sov så gott nu lilla Gissa!Gråter och för lilla Isa, så får vi inte tappa hoppet……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

helmob
2010-09-11 01:55
#13

Åsa, jag är så ledsen för din skull, din vackra speciella kise, ..nu får du tänka på hur bra hon haft det hos dig när hon när hon levde och att du gjorde allt för att hitta henne.

Isa är inte funnen än … hoppas av hela mitt hjärta att hon kommer tillbaka igen snart.

Hörde någon av sig om Gissa eller hitta du henne själv? ,

Tusen kramar till dig. /Helene

 kram Helenme

Annons:
helmob
2010-09-13 00:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Ingen Isa idag heller … i morgon är det två veckor sedan hon försvann och saknaden är olidlig, om man kunde få veta vad som hänt Rynkar på näsan ovissheten är värst.

Kvinnan som sett en katt som liknade Isa, på Dragsö, ringde i eftermiddags och de hade lyckats fånga den katten, men det var inte Isa, tyvärr, men det var snällt att de ringde Glad

Hoppet att någonsin få se henne mer, minskar för varje dag ….

Helene, Totte och Isas matte

Hawknestgrove
2010-09-13 00:10
#15

ja du ska definitivt inte ge upp i ett så tidigt skede.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Gissa
2010-09-14 13:05
#16

Hej Helene! Tack för dina ord. De värmer. Jag tror din Isa kommer hem snart. Känner det på mig. Jag ber för henne. När jag ringde och pratade med katthemmet sa den kvinnan att det är så vanligt att katter i den här tiden (sensommar, höst) "försvinner". Och att de brukar vara borta i 3-4 veckor! Och att det kunde ta lite tid för dem att hitta hem efter en upptecksfärd el liknande. Och att vi inte ska oroa oss före det har gott 3,4 veckor. Jag är säker på att din kära söta kisse kommer hem strax.

Nu hade min sötnos "Gissa" väldigt otur… hon hade blivit påkörd utanför vårat hem!!! Hon var alltså på väg hem. Nästan inne. Men hann inte in genom kattluckan. Det fattades bara några få meter. Bara för att någon dåre körde alldeles för fort. Så som de gör här utanför på vår gata. Grannens hund fann henne utanför vårat staket i busken intill infarten. Jag känner sådan ilska till den som körde på henne. Och inte kunde ta sig tid och ringa på dörrklockan ens! …. Ja, ibland så är det väldigt orättvist.

Din söta fina Isa kommer nog snart…håll ut Helene. Hon är på väg ska du se. De brukar hitta tillslut.

Jag tittar in igen om några dar och ser hur det går för dig.

Håller tassar och tår!

Varm kram / Åsa.

helmob
2010-09-14 20:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Hej Åsa, förfärligt tråkigt med Gissa. Man hoppas bara att det gick fort.

Den som körde på borde verkligen stannat och kontakta någon i närheten om att katten är påkörd, så att bespara den som äger katten den oro som ni fick uppleva i 10 dagar.

Ingen Isa ännu, och nu känns det verkligen deppigt, ovissheten är stor, och man målar upp hemska bilder om att hon är instängd och att hon saknar vatten o mat. Hon måste undra varför vi inte kommer och räddar henne … om vi bara visste var hon är.

Tack för att du tror att hon kommer tillbaka … jag aka inte ge upp hoppet än.

Kram från Helene

Hawknestgrove
2010-09-14 23:44
#18

Ja vi hoppas med dig, ska du veta…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

helmob
2010-09-15 23:42
#19

Ingen Isa idag heller, vi saknar henne så det värker i hjärtat.

Gissa
2010-09-16 01:24
#20

Känner med dig Helene. Särskilt kvällar är jobbiga. Många oros tankar då…

Men snart, snart så kommer din sötnos hem ska du se!

Min brors katt (Gissas son) som inte ens var 1år. Han stack förra hösten, just i denna månad, och han kom hem efter 7veckor! Den lille krabaten. Kan du tänka dig att han hittade hem igen. Lite skygg. Men någon måste ha matat honom på slutet. För han var inte smal. Eller så jagade han fast han var så liten. Jag skulle kunna tro att Isa blir matat av någon fin gammal kattkär människa. Eller så fångar hon sork själv. För det kryllar av dem denna höst. Är hon instängd, så släpps hon ut snart igen.

Min systers katt satt instängd i 6veckor. Visst var hon lite tagen och sliten. Men hon klarade av det bra. Katter har en benägenhet att klara av att vara utan vatten länge, var det någon som sa mig.

Gud, det är så jobbigt att oroa sig. Det sliter i hjärtat. Jag hoppas av hela min själ att din Isa kommer hem stax.

Hoppas du får någon sömn. Jag håller tummarna stenhårt nu.

Kram / Åsa.

Annons:
Hawknestgrove
2010-09-16 17:01
#21

Du har inte hört med KKS om de har hört något? haR DU ANNONSERAT UTE  i lokalpressen och hör med KKS om du får låna en fälla om du får  veta  något.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

helmob
2010-09-16 17:04
#22

Hej Gunilla!

Jag har annonserat lördag och onsdag varje vecka sedan hon försvann … hon kpmmer även att vara i tidningen kommande två veckor. Jag har lagt in henns på KKS sida och jag kollar alla sidor jag kan hitta, på upphittade katter på nätet varje dag.

Har inte kollat om någon fälla än eftersom ingen har sett röken av henne.

Helene, Totte och Isas matte.

Hawknestgrove
2010-09-16 17:06
#23

Då har du verkligen gjort vad du kan…. MEn lägg upp mera på KKS och hör dig även för och sätt upp lappar om du får på djurklinikerna

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Gissa
2010-09-19 02:49
#24

Hejsan… jag kände att jag måste titta in och se hur det går med Isa? Har hon kommit hem? Jag hoppas sååå väldigt mycket på det.

Kram/Åsa.

Hawknestgrove
2010-09-19 16:10
#25

ja ge inte upp hoppet!!! Fick Pm från en tjej, som ghjälpt en matte leta efter en kisse, som varit borta sen i somras. de hittade kissen i helgen! Välbehållen! Så det kan gå bra också……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

helmob
2010-09-20 15:14
#26

Ingen Isa ännu…

Jag har de senaste dagarna finkammat buskar och under altanen (igen) på våran tomt. Ifall hon blivit påkörd och sprungit och gömt sig någonstan och sedan dött.

Totte våran andra katt ligger mest på altanen och verkar vänta på sin lilla lekkompis … hon är så saknad.

Visst fick vi tillbaka Totte efter 31 dagar men han hade lite mer hull än vad Isa har så därför så var han ganska ok. Hon kan aldrig klara sig så länge …

Tack alla som skriver, det värmer så. Och vad roligt för dem som fick sin katt tillbaka efter så lång tid.

/Helene

Hawknestgrove
2010-09-20 16:24
#27

jo, men de är överlevnadsexperter… Kanske fått mat av någon, elelr rotat runt i nån soptunna,  det finns mat på många håll, tyvärr… Vi ger itne  upp din lilla kisse….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Gissa
2010-09-20 17:19
#28

Ingen Isa än! Rynkar på näsanDet var tråkigt att höra. Vart kan en sådan skönhet hålla till?

Vad bra att du har finkammat hemma överallt! Hade hon varit där..så tror jag Totte hade hittat henne. Så jag drar en lättnad suck och känner stort hopp för att hon fortfarande lever. Jag tror fullt och helt på det som Gunilla skriver, att hon hittar mat på annat håll. Men vart..? Hm..? Att någon ger henne mat, eller att hon finner mat själv. Överlevnadinstinkten är stor. De klarar sig på lite och länge. Är det så att hon hoppat in i en bil, som jag läst att du är orolig över, så är hon säkert på väg hem redan. Det kan ta ett tag bara. Att hitta rätt. Håll ut Helene! 

Gud vad jag känner med dig. Jag håller också utkik efter Isa nu när jag inte har Gissa längre. Hoppas det är okej? Jag tittar och letar på nätet. Ser att du har lagt ut efterlysningar lite var stans. Det är jättebra!! Utifall att hon har hamnat i en annan stad eller så. Något som jag inte hann med att göra var att ringa polisen i andra städer, och efterlysa min katt. Kanske något? Om du inte redan har gjort det. Hur som helst så har du gjort MASSOR för att hitta din katt.

Du ska nog se att hon återkommer till dig snart. … Jag håller tummarna och tittar in om någon dag igen! Varm karm / Åsa.

helmob
2010-09-20 22:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Tack för erat stöd, Åsa och Gunilla, ni är guld värda. Idag ringde jag till tejen som hittat en katt i Göteborg, väldigt långsökt men jag kan inte släppa någoting jag ser som skulle kunna vara hon …

Idag är det tungt, regnet öser ner och det blåser, inget kise väder, stackars lilla Isa …

Tack än en gång för ert stöd

Gissa
2010-09-21 22:45
#30

God kväll Helene… Nu hoppas jag så in i norden att Isa har kommit hem till dig.

Nej, vädret är inte roligt just nu, som du skrev. Men i morgon skall det bli varmare igen med solsken. Jag har för mig att det ska bli bättre väder även i Blekinge.

Jag vet inte men…jag har en länk här. Kanske är det något som du vill testa…Om du nu tror på Medium? Kan tänka mig att du kanske vill prova allting. Även de som är lite övernaturligt.

Länken kommer här ifrån iFokus.se

Läs hela tråden till det sista inlägget. Intressant!

Nu fick jag inte länken att funka, men

kopiera och klista in den i din webbläsarens adressfönster

http://overnaturligt.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=b1d3de1a-20ef-42c8-a2e9-46333fd6e671

Jag tittar in sen och ser hur det går!

Sköt om dig så länge också håller vi alla tummar och klor för lilla Isa!

Kram/Åsa.

helmob
2010-09-21 22:55
#31

Ingen Isa idag heller .. har finkammat grannens tomt idag, men ingen katt. Ibland kanns det som att det är bättre om jag hittar henne död än inte alls … men det är nog bara för att ovissheten är så jobbig.

En av grannarna säjer att det är en grävlig som håller till här i området, men inte tar de väl katter? Visserligen hittade vi en igelott med avbitet huvud dagen innan Isa försvann på våran tomt, men kan det vara en grävling tro.

Ska kolla länken nu …

/Helene

Gissa
2010-09-21 23:43
#32

Här går/gick det också grävlingar. Tanken fanns att min katt Gissa råkat ut för honnom. Men just nu finns det så mycket sårk och smådjur, så grävlingen hellre tar. Än en stor katt. Så grävlingen behöver du säkert inte oroa dig för.

Usch, vad jobbigt du måste ha det. Jag förstår precis vad du menar…. Min kisse är ju död och..på något vis, så känns det..hm..vad ska jag säga? Skönt. Att veta. Att fått hem henne. Veta att hon inte plågades..nä usch vad sorgligt! Nu ska vi inte prata så. 

Klart hon lever!!! Det känner jag på mig. Har du kollat in Hittadjur.se ? Där hade jag en efterlysning på Gissa. Ett bra ställe som sträcker sig över hela landet. Nu så finns hon under deras länk "Djurhimlen". Ett fint ställe….

Lycka till med länken Flört

Kram/Åsa.

helmob
2010-09-21 23:43
#33

Hej igen Åsa,

Nu har jag ringt till Siv-Gun Berglund, hon var väldigt trevlig … enligt henne så är Isa Nord Väst 4 - 5 km bort, hon såg vatten troligtvis en sjö eller ett kärr. Vägen skulle gå lite högre och det skulle finnas hus i närheten. Isa skulle ha tagit sig dit själv och hon mådde bra. Hon skulle hålla till bakom husen vid ved eller bräder. Jag har tittat på hitta.se och utgått från vårat hus och det finns vatten nord väst ca 5 km bort!

Siv-Gun frågade inte var vi bodde det enda hon ville vet var hur Isa såg ut och om hon hade några kännetecken och inte ville hon ha betalt utan hon ville att jag skulle ringa när jag hittat henne Glad

Ska åka dit i morgon efter jobbet och ropa, måste bara testa.

 Kram Helene

helmob
2010-09-21 23:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Vi skrev visst samma minut … lilla Gissa har det bra i djurhimmeln, men jag förstår att saknaden är stor.

Kram Helene, Totte och Isas matte

Annons:
Gissa
2010-09-22 11:06
#35

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHH!! Vad glad jag blir nu Glad. Så bra att du ringde.

Vad spännande. Får jag följa med och leta! Haha!! Hoppas att du finner det ställe Siv-Gun talar om. Tänk om det är så! Tänk om hon är där borta! Ingen skulle bli gladare än du. Och Isa så klart. Jag sitter själv och tok ler hela tiden. Att Isa mådde bra känns ju hur skönt som helst. Och vad snällt av Siv-Gun att inte ta betalt. Toppen!

Nu nedrans håller jag tummarna så de blånar!

Lycka till! / Åsa.

helmob
2010-09-23 00:07
#36

Ingen Isa … har varit och letat vid sjön men ingen Isa, jag la lappar i ett par brevlådor vid hus som låg ganska nära sjön ifall hon stryker omkring där.

Jag tar nog en runda dit imorgon också …

/Helene

Hawknestgrove
2010-09-23 00:12
#37

Ja  hon är nog mer av den seriösa sorten om hon inte tar betalt… OCh dessvärre, grävling tar katt om det vill sig illa, ja….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Gissa
2010-09-23 00:55
#38

Nej…vad synd Rynkar på näsan. Det är bra att du tar en runda i morgon också. Man kan ju aldrig veta helt säkert…. Bra att du lade i lappar i några lådor. …Men, men nu har du i allafall testat på en ledtråd från ett medium. Alltid något då man känner sig maklös.

I morgon är en ny dag, med nya tag och nya möjligheter.

Jag håller tummarna för att du snart får din sötnos i famnen.

/Åsa.

helmob
2010-09-25 10:33
#39

Ingen Isa idag heller … Igår ringde en dan ifrån Backaryd (4 - 5 mil bort) on hade hittat en katt som liknade Isa, men tyvärr var det inte hon, hoppas den lilla kisen hittar sin matte o husse.

/helene

Gissa
2010-09-25 11:40
#40

Hej Helenen! Ingen kisse än..vad syd.Rynkar på näsan Rätt som det är så kan det vara din Isa som någon har sätt, eller tagit hand om m.m. Här hemma ringer telefonen ännu ang min Gissa. Jobbigt…

Undra vem som kan rå om den där lilla kissen då?? Hoppas hon också hittar hem till sin matte och husse. Stackars små…

Jag hörde nyss med mina grannar, två hus bort, deras kastrerade honkatt var bortsprungen i 2månader. Hittade hem själv till slut. Ingen hade matat den, sa de. Hon var mager, men uppe på benen. Och hade blivit en väldigt bra jägare under dessa två månader. Grannarna tror hon hoppat in i en bil och fick följa med på resa. En annan solskenshitstora var då min storebrors katt var borta i tre år! Dessutom hade min storebror hunnit sålt det gamla huset, där katten bott, och flyttat nästan tre mil bort. Och ändå så fann katten dem, i det nya huset! Otroligt. Men han hade blivit så förvildad så  han ville bara hålla till utomhus, i närheten.

Lycka till i helgen, jag håller tummarna!

/Åsa.

helmob
2010-09-25 14:19
#41

Ja tänk vilka fantastiska överlevare de är dessa djur Glad man blir så glad när man hör dessa solskenshistorier.

Tack för ditt stöd.

/Helene

Annons:
helmob
2010-09-27 23:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

I dag är det fyra veckor sedan Isa försvann, undrar så vad som hänt henne …

Det blåser och regnar ute, hösten kommer med stormsteg. Vädret gör det hela jobbigare, Börjar tro att vi aldrig får veta vart våran lilla svarfot tagit vägen.

/Helene, Tottes och Isas matte

Hawknestgrove
2010-09-28 01:07
#43

Är lessen med dig……Gråtermen vi får hoppas det blir en ljusning

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Gissa
2010-09-28 01:27
#44

Förstår dina tankar… Nu har det gått fyra veckor. Hösten har kommit ikapp. Vi hade strålande sol i dag. Hoppas ni i Blekinge får det vädret i morgon…

Men jodå, än kan hon komma hem. Katter har en stor överlevnadsinstinkt. Och föhoppningsvis en varm päls, tänkte på vinterpälsen. Det finns många katter som kommit hem efter två, tre månader. Min andra brors (tvillingbror) katt kom hem efter sju veckor, förra hösten. Snön hade hunnit lagt sig över gatorna. Alla trodde att katten var förlorad. Men en dag när brorsan skulle åka till jobbet fann han en skygg och skrämd katt i graget. Oj vad snopen han blev. Och glad.

Ingen har hittat din misse .. överkörd .. eller sårad… Det är ett gott tecken. Eller hur? …Men visst…

Fast så ska vi inte tänka! Än finns det hopp! "Så längde det finns liv, så finns det hopp". Som veterinären sa till mig.

Tittar in om någon dag igen och ser hur det går för er. Håller tummar och tår.

/Åsa.

helmob
2010-09-29 23:25
#45

30 dagar av saknad … var kan du vara lilla Isa? saknaden är så stor …

Tack Åsa och Gunilla för erat stöd.

/Helene

Gissa
2010-09-30 00:52
#46

Ja….vart kan du vara lilla Isa?

Jag spanar på olika sidor varje dag. Många är lik henne i teckningen där ute. Men saknar hennes drag över ögonen, under hakan e.c.t.

Förstår att din saknad är stor Helene. Jag känner också så..för min änglakatt Gissa. Exakt 30 dagar sedan jag såg henne i sovrummet, lekandes med hårfönens sladd. Jag böjde mig ned och ruffsade om med handen på hennes mjuka, lena mage. Jag skrattade åt hennes lekfullhet…

Jag förstår din saknad…fast, jag behöver inte oroa mig längre..som jag vet att du gör nu. Och det är jättejobbigt. Den där orosklumpen i magen. Den är nog värst. Lider med dig. Men den får jag hoppas byts ut till glädje inom sin tid, då Isa hittat hem igen!

För jag både hoppas och tror hårt på att Isa faktiskt kommer att komma hem till slut. Än finns det hopp om livet för henne. Som sagt katter kan klara sig mycket bättre än vad vi tror. De på katthemmet sa så till mig. Och Så vill jag tro att det är. Upp med hoppet!!

Hoppas, hoppas, hoppas hon kommer snart…!

/Åsa.

Hawknestgrove
2010-09-30 17:16
#47

ja under är inte omöjliga. Vet skap vore bäst för dig oavsett. MEn vi får inte sluta hoppas på att din lilla flicka hittar tillbaka välbehållen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

helmob
2010-10-03 21:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Idag kom ett par fickor som bor i området och hade fångat en katt i sin lekstuga, det var tyvärr inte Isa utan en anna katt som dbor några hus bakom oss. Efter en kvart komm grannfarbrorn med samma kise i famnen och undrade om det var Isa … Det värmer väldigt att det finns så många personer som håller ögon och öron öppna efter våran lilla Isa.

I morgon är det 35 dagar sedan hon försvann ut på sin morgon promenad och sedan dess har ingen sett henne … vi saknar henne så!

/Helene Tottes och Isas matte

Annons:
Hawknestgrove
2010-10-03 22:28
#49

ja lilla vännen…. Vi hjälper dig hoppas. Än är det inte försent

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Gissa
2010-10-04 13:06
#50

Så var det måndag igen… Hoppas lilla Isa kommer snart. Vad bra att grannar,barn och folk runtomkring håller koll efter henne.

Jag förstår att ni saknar henne. Mycket. Mycket.

Säger som Gunilla "Än är det inte försent".

Håller tummarna hårt!

/Åsa.

Hawknestgrove
2010-10-04 19:31
#51

nej, absolut inte. Hon kan ha virrat bort sig till ett ställe där hon har hittat mat och gömställe och då kan det vara svårt. elelr hamnat hos folk långt bort, det vet man inte….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

helmob
2010-10-05 22:20
#52

Tack snälla ni för era uppiggande inlägg Glad Idag ringe det en kvinna som var bosatt i Ronneby men hon var ppå besök i Tingsryd hos en väninna. denna väninna hade en katt som kommit till henne i som liknade Isa och var öronmärkt, men de kunde inte tyda märkningen. Jag fråga de om katten hade något jack i vä öra (som Isa har) men det kunde de inte se. Katten hade kommit till kvinnan i maj så det var inte Isa, däremot kan de vara någon annan som saknar henne (eller så har hon två hem, för enligt kvinnan var hon lite rund) Jag lovade lägga upp en tråd här om katten och lägga ut nummret till Monä, som kvinnan heter, så får vi se, kanske kan det vara en anna kise som hittar hem.

Kram Helene

Hawknestgrove
2010-10-06 20:48
#53

så gulligt av dig… och kolla på www.skk.se och på www.sverak.se på deras register.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Gissa
2010-10-07 01:34
#54

Vad synd att det inte var Isa. Det hade ju varit helt underbart!

Jösses, har den katten varit borta sedan Maj månad. Hoppas du/ni får napp efter ägaren till kissen. Vad fint av dig att hjälpa till!

Tänk vad katter är dukitga på att överleva! Ännu ett glatt hopp om söta IsaGlad. Att hon har det bra. Och lever någonstans där det finns snälla människor som hjälper henne.

Snart kanske…snart…

Jag håller tummarna hårt!

Kram/ Åsa.

helmob
2010-10-09 12:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Idag ringde det en kille ifrån Växjö och de hade igår fått besök av en katt som var väldigt lik Isa, men tyvärr hade den ingen märkning alls. Hooppas att den lilla katten hittar hem.

Man blir ändå glad varje gång någon ringer för då vet man att det finns många ögon och öron som tittar efter henne.

Saknaden och ovissheten är fruktansvärd.

Helene Tottes och Isas matte

Annons:
Gissa
2010-10-09 15:46
#56

Viket sött kort du har där på dina små älsklingar! Det är så bra med alla korten du lägger ut. Då får man se Isa i olika vinklar och känner igen henne lättare. Toppen!

Förstår att saknaden och ovissheten är fruktansvärd. Jag lider med dig Helene. Hoppas att du eller någon annan finner henne snart. Katter kan ju vara borta i flera månader och sedan dyka upp heltplötsligt utanför dörren. Än finns det chans att hon hittar hem! :)

Så kul att veta att fler håller ögonen och öronen öppna!Det finns många kattälskare där ute…

Sköt om dig/ Åsa.

Hawknestgrove
2010-10-10 22:49
#57

ja, håller jättemycket tummar för dig…….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

helmob
2010-10-11 19:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

6 veckor utan vår lilla "svartfot" (husses namn på vår lilla Isa, eftersom hennes trampdynor är kolsvarta. I morse var det på nollan och jag fick skrapa bilen, tankarna går till alla små bortsprungna katter som fryser nu när det blir frostnätter.

Fick ett samtal av tre pojkar i går som fångat en katt vi ica, jag susade ner och först så var jag säker på att det var hon, men denna katt var inte ID-märkt … men ack så likt det var lilla Isa. Det var jobbigt att åka därifrån …

Saknar henne och hennes "småprat" och hur hon slänger sig framför garage därren när man kommer hem med bilen …

Tack för alla uppmuntrande inlägg

Helene Tottes och Isas matte.

Gissa
2010-10-11 23:20
#59

Nämen vad säger du! Var hon så lik din Isa så att du först trodde det var hon. Åhhhhh!!! Jag kan nästan känna hur du måste ha känt det. Gud så synd att det inte var hon. Vad jobbigt att åka därifrån. Stackare…

Ja, nu har det gott 6 veckor… 6 veckor sedan även min kisse Gissa försvann och blev påkörd. Saknaden och sorgen tynger mitt bröst så väldigt mycket. Dagarna går liksom trögare än vanligt. Ibland önskar jag att hon fortfarande var bortsprungen. Att det fortfarande fanns en chans att hon levde någonstans… Men samtidigt är jag glad över att jag vet..vet vad som hänt henne.  Slippa den där tärande oron i magen och själen. .. Den oron som jag ser/ läser här inne i dina rader.. Lider med dig Helene. Önskar jag fann henne och kunde ringa dig och med glädje meddela att hon mådde bra och att det bara var att komma och hämta henne!

En dag så hoppas jag av hela mitt hjärta att du får ett sådant samtal!

Och ja…tankarna vandrar till de små som ännu inte har funnit vägen hem. Hoppas och tror att det finns kattälskare där ute som gör vad de kan för att hjälpa dem. Ge kissarna lite mat och skydd mot kylan.

Nä nu är det bara att hoppas på att Svartfot kommer tassande snart!

Håller tummarna hårt!

/Åsa.

Hawknestgrove
2010-10-12 00:48
#60

hoppas så för din del med!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

helmob
2010-10-16 00:19
#61

Jag förstör att det måste varit fruktansvärt för dig att hitta din kise död. Jag tittar på blocket och liknande sidor varje dag  efter Isa coh jag blir deppig av att se alla övergivna´och bortsprugna katter varje dag.

/Helene

IceJossan
2010-10-16 12:59
#62

Vilka tider på dygnet är du ute och letar?? I skymning, mörker och gryning är bästa tiden, eftersom katten då är skyddad av mörkret och oftast vågar komma fram då. Dagtid vågar hon kanske inte komma fram, utan försök nattetid! Ropa på henne som om ni ska gå på promenad eller så, inte uppskärrat och oroligt.

HOPPAS att ni finner henne!!

Annons:
Gissa
2010-10-16 15:47
#63

Tack Helene, ja det känns i hela hjärtat.

Solen skiner i dag i västra norrland. Skönt. I går när det var kalla stormvindar så tänkte jag på alla bortsprungna katter och hoppades på att de fann skydd åt sig. Jag har också sett, så som du, vad många övergivna och bortsprungna katter det finns. Ledsamt…

I går ringde det en man som påstod att han hittat min katt! Ja..han förstod ju sedan, då jag berättade vad som hänt henne, att det inte kunde vara min katt. Tänk att folk ringer ännu. Fast jag har tagit bort alla annoner och lappar för länge sedan. Det bevisar ju att folk faktiskt tittar och håller koll efter katterna! :)

Denna katten är en hona. Sköldpaddsfärgad. Mer åt det röda hållet. Ingen tatuering eller chipp." Skriker" och är hungrig. Hade kommit till honom för en vecka sedan.

Polisen hade sagt till mannen att eftersom han hade matat henne, så var katten hans!?  Tyvärr så kunde han inte ta sig an katten, då han har katt själv.  Är det någon som vet om reglerna är så? Att om man matar en katt så blir det automatiskt sin katt? Vet du Helene? Eller du Gunilla? Vad mer kan han göra för att hitta ägaren?

Lycka till med letandet efter din fina kisse i helgen! Hoppas ni har turen på eran sida. Jag sitter hemma och håller tummarna för er.

/Åsa.

IceJossan
2010-10-17 11:56
#64

#63 Lagarna säger att man tar på sig ansvaret för katten om man matar den, eftersom den då kommer att komma tillbaka för att få mer. Det är väl en rätt dum lag på det viset för de som bara vill hjälpa kissen. Men vitsen med den är väl att har man börjat mata den så kan man inte bara sluta en dag, för då är risken att katten svälter. Har man tagit på sig ansvaret att ge katten man så ska man fortsätta tills annan lösning för katten hittas.

Hawknestgrove
2010-10-18 19:49
#65

ja och mannen får i så fall ta och kolla om kissen är märkt och annonsera ut den.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Gissa
2010-10-18 23:16
#66

Tack för tippsen…! Tänkte jag skulle ringa upp honom nästa vecka och se hur det går med kissen. Säga åt honom att lägga ut en annons i tidningen.

Nu är det sju veckor sedan, Helene….. Hur går det, någon som har sett Isa?

Tänker på er / Åsa.

helmob
2010-10-20 00:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Hej och tack för alla inlägg … jag har inte orkat skriva något på ett tag … har kännt mig så nere de senaste dagarna.

50 dagar sedan hon försvann idag Gråter

Tillbringade helgen vid Listersjön ovan för kallinge (ett par mil bort) blev uppringd av en dam som sett en katt som liknade Isa, även hennes granne ett par mil bort hade sett denna katt, Gick längs med sjön både lördag o söndag och la lappar i brevlådor. Efter ett par timmar så gav jag upp, när jag nästan var hemma så ringde en dansk kille som hade sommarstuga där och han hade fångat katten men ite kunnat se i örat om den var idmärkt … jag susade upp igen och jag förstår att de ringed … katten hade exakt samma tesckning som isa men det var en okasterad hankatt. Han var väldigt fin i pälsen och inte mager, han fick lite mat av familjen och sedan skulle han promt ut igen. Vi kom överrens att de skulle ha ögonen öppna om han kom tillbaka och även de andra två rngde jag och berättade att katten ej var min, menatt de skulle se om han kom tillbaka och isåfall kontakta katt kommando syd.

Blev för några dagar sedan uppringd av en dam ifrån Orrefors vars katt sprangbort i slutet på augusti men kom tillbaka efter 5 veckor. Hon hade fått hjälp att hitta katten av Lasse Rydström på Öland… jag har pratat med honom i kväll och han har kunnat tala om för mig vad ISa har settmedans hon varit borta, med hjälp av detta så ska jag försöka att hitta henne. Han var väldigt trevlig ovh det kändes possitivt. Jag ska ta och se vad jag kan få fram av det han sa.

IceJossan
2010-10-20 02:22
#68

#67 Om du vill, så berätta jättegärna vad Lasse Rydström berättade avv Isa sett. Jag är väldigt fascinerad av sånt och blir såklart nyfiken.

Gissa
2010-10-20 18:23
#69

Nämen åh så spännande! Jag hoppas verkligen att Lasse Rydstöms ledtrådar kan leda dig till din lilla älskling. Vad snällt av den damen att ringa och tipsa om honom! :)

Det verkar finnas en del kissekatter som är lik din Isa i teckningen. Jag har också tycks mig sett henne på olika kattsidor på nätet. Men det har varit hanar, eller inte stämt med det vita under hennes haka.

Förstår att du känt dig nere…det är svårt att hålla hoppet uppe helatiden. Stackare.

Men nu ska vi hoppas tillsammans med dig att Lasses ledtrådar skall ge någonting! :)

Kram/Åsa.

Annons:
helmob
2010-10-25 00:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

I morgon är det 8 veckorsedan Isa försvann … saknaden är så stor och jag tror tyvärr inte att vi någonsin får veta vad som hänt henne om hon finns i katt himeln hoppas jag att det gick fort och att hon inte behövde lida.

Lasses ledtrådar har inte hjälp mig att hitta henne än … han trodde att hon levde men att det skulle dröja länge tills hon kom hem, hon ska ha gett sig av själ och inte känt sig jagad, jag har svårt att se att hon bara skulle gå, hon som är så hemma kär.

Helene Totte och Isas matte.

Gissa
2010-10-25 16:35
#71

Kan helt klart förstå att ni tänker i dessa banor… Som du skriver så har du svårt att se att hon bara skulle gå sin väg. Så tänkte jag med min kisse också. Fast det är just det med kissekatter, hur hem kära de än är, så kan de helt plötsligt ge sig ut på ett äventyr. Men visst är det svårt att tro att de bara har gett sig av så där. Själv så kände jag djupt i mitt hjärta att det var något riktigt, riktigt galet då min kisse inte kom hem då för 8veckor sedan. Kände verkligen att detta inte bådade något gott. Och mycket riktigt så fick jag hem en ängla katt.

OM hon är i katt himlen, OM, så tror jag att det gått fort. Om så är fallet så vill jag tro att hon inte lidit… Nu säger jag INTE att hon är i katt himlen! Nej, nej. För jag tror hon lever än. Vet inte varför men det känns så. Ge det hela någon månad till. Kanske längre. Under sker då och då. Isa kan mycket väl vara ett sånt under. Det vore ju fanken om hon inte fanns någonstans där ute. Ingen har ju hittat henne… Hopp om livet finns. Jag hoppas Lasse har rätt i att hon lever och att hon kommer hem längre fram, när hon kan. Hoppas, hoppas hans ledtrådar kan ge resultat på något vis framöver.

Jag både lider och hoppas med dig!

Kram / Åsa. Änglakatten "Gissas" matte.

helmob
2010-10-25 23:30
#72

Tack Åsa för dina inlägg de hjälper mig att hålla hoppet uppe. Din vackra änglakatt har det bra i  katt himeln, hon jagar säkert små änglamöss och solar hela dagarna. 

Jag ska lägga in nya annonser i tidningen på Isa till på lördag och affärerna har varit snälla och låtit lapparna sitta kvar. Det ringer fortfarande till oss om katter som liknar Isa, och det är vi så tacksamma för.

Totte, vår andra katt är väldigt uttråkad det märks att han saknar henne och deras kvällsbus :) Min sambo tycker att vi ska skaffa en katt till så att han får en kompis och när Isa kommer så har vi tre, säjer han, men jag vet inte om det är en bra idé …

Hoppas alla vilsna katter där ute hittar hem eller till ett nytt hem om de inget har …

Helene, Tottes o Isas matte

Gissa
2010-10-27 00:55
#73

Jag ler när jag läser dina rader. Ja det vore underbart om min kisse solade sig hela dagarna och jagade ängla möss!Glad

Vad bra att du lägger ut annons i tidningen då och då. Så att människorna (de som håller utkik efter katter) fortfarande vet att hon saknas. Helt plötsligt kan det vara någon som sett henne. Man vet aldrig. Och vad skönt att dina lappar på affärerna fortfarande får sitta kvar. Toppen! Jag håller koll här i mellan Sverige. Om hon har råkat "liftat" hit upp till oss. ;) Och ja, det är en del som är lika Isa. Så jag förstår att du får samtal då och då :). Det är jättebra att de ringer och kollar upp om det är din katt e.c.t. Rättsom det är så kan det faktiskt vara din Isa som någon ringer om.

Ja…jag vet inte om jag ska säga det. MEN. Vi hämtar faktiskt, inte bara en, utan två kattungar nu i helgen! Gud så närvös jag är! Hihi. Jag vet inte varför jag är närvös? Jag är upprymd och förväntansfull och glad. Samtidigt så har jag dåligt samvete över min änglakatt. Nästan som om jag "sviker" henne. Ja visst är det en tokig känsla. Försöker att tränga bort den. Min dotter är jätteglad som skall få två kattungar! Det har vi aldrig haft förut. Min man tycker att det var på tiden, för sorken är och springer hejvillt runt husknutarna. :) Kattungarna är två honor. En på 15v och den andra på 17v. Kommer från svåra förhållanden. Så på någotvis känns det bra att hjälpa dessa kattungar att få ett bra kattliv. Jag är bara så himla rädd att de ska sluta upp som Gissa. Påkörda. Huuu, jag vet inte om jag orkar det igen..? Men ute ska de få vara. Det har jag sakt åt mig själv.

Såååå… visst tycker jag att Totte kan få en kompis att leka med :). Det blev säkert tomt efter Isa försvann. Men bara om ni alla är redo för det. Det ska ju kännas bra. Och inte tror jag att det gör Isa något att en ny liten familjemedlem finns där när hon kommer hem. Ta en fin misse med samma energi som Totte och resten av familjen. Då funkar det säkert toppen! Men som sagt, det ska känns bra för er alla. Tvekar du, så vänta ett tag till…

Åsa.

helmob
2010-10-30 00:08
#74

Åh, vad glad jag blir för eran och kattungarna skull Glad ta hand om de små liven och skicka gärna ett kort, om du vill kan du skicka till min mail adress 0709614046@euromail.se. Jag tror att Gissa myser när hon ser de små liven från katthimeln för hon vet hur bra dssa katter komer att få et hos er.

Kram Helene Tottes o Isas matte

Gissa
2010-10-30 13:46
#75

Tack Helene! Glad Jag har de små hemma nu. Oj oj oj så söta. Och inte pep de eller mjoa i natt. De sov med mig i sängen. Den ena missen är så lik min änglakatt "Gissa", så det är skrämmande. Känns både bra och lite kymigt när jag tittar på henne och ser Gissas färger och drag. Men vi alla är så glada för dem. På någotvis känns det som kattungarna har bott här längre än en dag. Skrållan och Smulan,som blev deras namn, strosar omkring här som om de ägde hela stället, hihi, och som de har bott här hela sitt liv.

Det är skönt att höra tassar på golvet igen. Det var så ensamt… Nästa vecka ska jag till vet och ge spruta och chippmärka dem.

Tack för att du tror att Gissa myser där i katthimlen när hon se de små kattliven…jag har lite dåligt samvete. Grät vid hennes grav igår…

Tack för ditt mail! Så fort jag fångar dem på bild och kan lägga över dem till min dator så ska jag sända några bilder till dig! Va kul!

Du ska veta att jag tänker mycket på dig och Isa…jag önskar av hela mitt hjärta att du får henne tillbaka. Snart.

Trevlig halloween! Kram.

Åsa änglakatten Gissas matte och Smulan & Skrållans matte. ;)

helmob
2010-11-01 19:14
#76

Nio långa veckor sedan Isa spårlöst försvann … vi saknar henne så. Har haft annons i lokaltidningen igen nu i lördags och ska ha 3 veckor till (hoppas jag får av boka dessa om hon kommer hem innan dess)

Helene Tottes o Isas matte

Annons:
Gissa
2010-11-01 21:17
#77

Ja, det tror jag att du får. Jag fick avboka mina annonser från våran lokaltidning. Nio veckor. Förstår att ni saaaknar henne. Mycket. Hoppas ni får napp denna gång! Jag håller tummarna.

Nä nu måste jag återgå till fördelsdagsbarnet jag har här hemma :). Hittade lilla kissungen Smulan i gräddtårtan ;)) Vilken Syn! Synd att jag inte hann dit med kameran.

Åsa.

helmob
2010-11-02 23:03
#78

ISA ÄR HEMMA Skrattande I dag ringde en dam ifrån Yxnanäs, ovanför Eringsboda ca 3,5 mil bort och frågade om vår katt var borta, hennes granne hade hittat en katt som var märkt med 3142D i örat. Och de hade tittat på kattregistret på internet och fått tag på mitt telefonnummer. Jag och Sambon slängde oss i bilen och körde till dem … och visst var det våran Isa.

Hon är fin i pälsen och har inte gått ner mer än ett par hekto, men hon är hes och rosslig. Jag ska ringa till vetrinären imorgon.

Tack alla ni som stöttat mig i dessa veckor, ni är guld värda Glad

Och till alla er som har katter på vift, hoppas att de snart hittar hem.

/Helene, Ola, Jacob, Isa, Totte och Isa

Gissa
2010-11-02 23:56
#79

GRATTIS!!!!!!!!! Men gud vad glad jag blir nu!GladGladGlad Jag skrattar och gråter om vart annat. Men vad lyckliga ni ska vara nu. Och Isa med. Lilla gumman. Som äntligen får komma hem till sin matte igen! YES YES YES YES YES YES HON KOM HEM IGEN! Jag är sååå glad för din skull!

Oj vilken resa det här har varit. Även för mig. Det känns så underbart att Isa kom hem välbehållen. Hur det än är så behövde jag detta. Oj Helene jag finner inga ord här på andra sidan datorn jag sitter. Men vad skönt att du äntligen kan slappna av. Det har varit många tunga veckor för dig. Skönt att Isa verkar vara i ganska bra form iallafall.

Vet du, jag tar och rappar på med korten på mina kissungar. Och sänder iväg ett mail till dig. Så får du berätta när du har tid om vad tanten sa mer till er ang Isa. Och lite mer om hur Isa och betedde sig när hon kom hem. :)

Ja då kan jag sluta leta efter Isa nu. Hahaha, vilken lycka!

Ge henne en bamse KRAM från mig!

Grattis kramar / Åsa änglakatten Gissas matte.

Hawknestgrove
2010-11-03 13:45
#80

Helt underbart……… Då får jag skriva HEMMA i den här rubriken…. och grattis och hoppas lilla ISA mår bra nu…..puss på lilla nosen…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

LadySoul81
2010-11-05 16:19
#81

vad härligt att höra att lilla kissen äntligen är tillbaka !!! Glad vilken lättnad det måste vara. skönt att hon är välbehållen o att det finns snälla människor där ute.

hoppas på att jag en dag får samma positiva telefonsamtal som du fick så min lilla zorro kommer hem igen.

anebit
2010-11-05 17:08
#82

Å, jag sitter här och gråter av lycka när jag läser att eran Isa är hemma igen.  GRATTIS!

Min karl undrar om det är någon som dött som jag gråter, men jag kan inte hejda mig det bara kommer.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Upp till toppen
Annons: