Annons:
Etikett047-kristianstad
Läst 15314 ggr
Carlzone
10/5/10, 9:43 AM

fortfarande

Hur länge ska man längta och hoppas? Zingo har varit borta sen den 14/9 och jag drömmer varje natt om att han kommer hem. Såg att dem tagit ner mina lappar i affären om han men ska sätta dit nya. Saknar han så fruktansvärt mycket, Inget är sig likt här hemma, dem andra katterna verkar oxå ledsna

Annons:
mame
10/5/10, 10:56 AM
#1

Hej! Jag vet hur det känns. Min lilla siamesflicka har varit på rymmen sedan den 11 augusti. Hon försvann på ett ställe som är totalt främmande för henne och hon är inte van vid att vara ute. Varje kväll när det blir mörkt, eller när det är kallt och regnar och egentligen jämt annars också så tänker jag på henne där ute någonstans och det känns som om hjärtat vill brista av sorg och saknad. Jag hoppas att hon söker sig till människor som kanske sett mina lappar eller efterlyses-annonser. Vi får inte ge upp hoppet! Katter är ju starka och finurliga, de kan nog hitta tillbaka till oss på något sätt.

Carlzone
10/5/10, 11:02 AM
#2

Det är hemskt att inte veta vad dem gör eller vad som hänt. Min kattkille brukar vara ute men just denna dag smet sig min kompis hund ur kopplet och jagade iväg han:( Han blev 1 år i september så han är ju fortfarande ung. Letar varje kväll i dikena för att se om han blivit påkörd och ropar alltid och tycker jag hör honom jämt. Känslorna är som en berg och dalbana man vet ju inte om dem lider eller om någon tar hand om honom. Hoppas verkligen din flicka kommer hem snart.

helmob
10/5/10, 10:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hej, lider med er båda, jag vet också hur det känns, min Isa försvann den 30:e augusti hon gick ut kl. 07.30 och sedan dess är hon spårlöst borta Gråter idag är det 36 dagar sedan hon försann. Vi har precis varit ute på kvällspromenad och ropat och tittat i diken.

Ovissheten är värst, man ubdrar så var de små liven kan vara, om de är hungriga, rädda, skadade. Men vi får inte ge upp hoppet, våran andra katt Totte försvann på samma sätt som Isa den 23:e februari och stod den 26:e mars utanför vår dörr 1,7 kg lättare men annars var han pigg, så det finns solskenshistorier och katter är överlevare.

Vi håller tummar och tår att våra katter hittar hem igen snart.

Kram Helene Tottes och Isas matte.

Carlzone
10/6/10, 4:07 PM
#4

Tack så mycket för tummhållningen och hoppas verkligen din tjej kommer tillbaka snart. Skönt att höra att totte kom hem. solskens historier piggar alltid upp när man tänker det värsta kram

Hawknestgrove
10/7/10, 10:08 PM
#5

ja ge inte upp…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mezzzanina
10/9/10, 2:16 AM
#6

Nej ge inte upp.En väninna till mig hittade en katt här på Gotland.När hon annonserade och la ut en bild på katten så ringde en tjej som saknade sin katt som hoppat ur flyttbilen när hon skulle flytta till en ny bostad.Det hade gått över ett år sedan katten hoppat ur bilen.Och det var verkligen hennes katt som min väninna hittat!Så ibland kan de på något mirakulöst sätt klara sig ute en längre tid.

Annons:
Hawknestgrove
10/10/10, 11:38 PM
#7

ja det är definitivt inte läge att ge upp ännu….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Debattia
1/24/11, 7:17 PM
#8

Puttar upp !

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Yred3
1/25/11, 9:07 PM
#9

Ge inte upp! Det finns säkert fler som tror att katten har blivit utslängd hemifrån som i vårt fall. Om du är hemma dagtid kolla var skatorna håller till. Men först av allt se på sidan vad man ska gör när katten är borta. Hoppas att han kommer snart. Glöm inte att sätta ut mat.

Hawknestgrove
1/26/11, 7:54 PM
#10

puttar upp jag med…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

essut50
1/26/11, 10:26 PM
#11

Läste i Aftonbladet att en katt kom tillbaka efter 4 år. Så ge inte upp.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Carlzone
1/30/11, 12:22 PM
#12

jag hoppas verkligen han kommer hem snart..så jobbigt att inte veta vad som hänt:( Lever han? är han död? plågas han i kylan? usch det gör så ont i hjärtat

Yred3
1/30/11, 6:22 PM
#13

Ja, jag håller med!

Och alla mardrömmar som man har för att man oroar sig över katten. I vårt fall har katten varit instängd, (med 5 andra hittekatter i samma hus) men de ville inte ha vår katt tillsammmns med de andra. Fågelvägen är det inte alls långt bort, ca 4-5 kvarter. Så det verkar som om de inte är så långt borta trots allt. I vårt fall hjälpte det ju inte med chip-märkning och halsband med tel. nr  till att börja med. Han var borta mellan mitten på dec 2010 och 20 januari 2011, innan de tittade på halsbandet.

Men nu är han hemma!

Annons:
Upp till toppen
Annons: