Annons:
Etikett094-trollhättan
Läst 23854 ggr
MillaJ
9/30/10, 9:17 PM

LÖST!!!!!kattunge upphittad på motorvägen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mellan Stallbacka-rondellen och den som kommer efter (där man kan svänga mot Borås) höll först min syster och sedan jag på att köra över en kattunge som sprang uppe på 100-vägen.
Vi stannade på närmaste busshållsplats och gick tillbaka och letade. Hittade kattungen i diket och den finns numera hemma hos mig inne i Trollhättan.
Skulle gissa på att den är runt 10-12v, vit med röda fläckar. jag tror att det är en hane, har inte kollat så jättenoga.
Den är även i behov av avmaskning (kommer göras imorgon).
Om ingen ägare hittas får den stanna hos mig (med villkoret att min andra katt accepterar den såklart).

Annons:
Hawknestgrove
10/1/10, 8:07 PM
#1

underbart gjor av dig… hm… har jaf el, men har inte GP gratis annonser för bortsprungna djur?

Sen har du en hel jhoper samlade tips här….

http://kattpolisen.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=458aae8b-c935-486b-b5f1-c3da80293c0c&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

MillaJ
10/1/10, 8:14 PM
#2

har försökt göra en polisanmälan på nätet eftersom de inte svarar på telefon. Men man kan ju bara göra en anmälan som gäller stöld :S inte upphittat…

Hawknestgrove
10/1/10, 8:20 PM
#3

har de inte bara en vanlig mailadress också? det räcker…. lämna dina uppgifter, så får de kontakta dig. annars, va f*n anmäl som stöld. Då finsn det i alla fall dokumenterat att du försökt kontkata dem. påpeka att du försökt ringa. Har du provat flera polisstationer?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

MillaJ
10/1/10, 8:24 PM
#4

jag har ringt till 11414.

MillaJ
10/1/10, 8:29 PM
#5

mailat dem

Hawknestgrove
10/1/10, 9:07 PM
#6

pssst….. nu har du gjort ditt. Ta det lugnt nu och njut av kissen och att du har räddat ett liv.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
helmob
10/1/10, 10:48 PM
#7

Tänk vad det värmer i hjärtat av att det finns sådan som ni Glad hoppas att min Isa kommit till någon som er, 32 dagar sedan hon försann i dag Gråter

/Helene Totte och Ísas matte

Hawknestgrove
10/3/10, 6:21 PM
#8

ja håller med. tänk om det vore så väl…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

LinaN
7/8/12, 12:01 AM
#9

har ni kontaktat kattslussen i trollhättan? samt kollat med djurpharmacia och andra kliniker i trollhättan? De brukar få in anmälningar om försvunna katter också.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

LinaN
7/8/12, 12:02 AM
#10

Såg nu att det vart en galet gammal tråd, hru gick det för kisen?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

MillaJ
7/14/12, 10:02 AM
#11

#10 Under veckorna precis efter att jag hittat honom så blev det lite turer till veterinären för han hade skadat svansen och det var så illa att  den fick amputeras.
Men hursomhelst, han är kvar hos mig och mår jättebra :)

annebeate
7/14/12, 1:36 PM
#12

Så¨härligt att det gått så bra. Stort tack för din omtanke. Han är underbart söt på bilden.

Hawknestgrove
7/15/12, 11:23 AM
#13

Då skriver vi löst i rubriken!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: