Annons:
Etikett043-lund
Läst 14450 ggr
MartinaPlym
10/7/10, 6:24 PM

Försvunnen katt i Löddeköpinge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min katt försvann Söndag kväll den 3 oktober.

Han brukar aldrig vara ute i mer än några timmar.

Han är svart, med vita inslag. Halva hans nos är vit, hans baktassar är vita, samt längst fram på framtassarna är vita. Han är vit på halsen, och är vit på magen. Har en öronmärkning. Han heter Texas, och brukar svara när man kallar på honom.

Någon som har sett honom? Vill ha hem min bebis igen!

Annons:
Hawknestgrove
10/7/10, 10:07 PM
#1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Attila86
12/11/15, 8:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hej jag har en katt som dykt upp hos mina föräldrar sedan ca 1 år tillbaka som är väldigt lik din. Dock har vi inte fått fatt i han för att kolla märkning då han är väldigt rädd

Uppkatten
12/11/15, 11:02 PM
#3

Martina Plym verkar inte ha varit aktiv här sedan 2011. Prova att söka henne genom t ex Eniro istället. Katterna är i och för sig lika, men jag är tveksam till att det skulle vara samma katt. Den ena katten ser ut att vara svart på hakan vilket den andra inte är…???

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
12/11/15, 11:04 PM
#4

Attila 86, har du provat att annonsera på Facebook-sidor såsom t ex Vi längtar hem, Bortsprungna katter - djur.id, Hittakissen mfl…?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Attila86
12/12/15, 8:09 AM
#5

Hej ja jag har lagt ut den på blocket, ringt till polisen, lappat och jag har lagt ut den på alla tänkbara sidor på fb även på kattkommando syds sida hittahem. Mm men inget napp😔 han var jätte mager när han kom men nu har han fått mat och ett bo att bo i men han vill inte komma nära

Uppkatten
12/12/15, 8:24 AM
#6

Det låter bra! Mat, vatten och tillgång till skydd mot väder och vind är det viktigaste i ett akut läge. Ett bra bo kan t ex vara en frigolitlåda med halm inuti. Frigolitlådor lär gå att få tag på i livsmedelsaffärer, på apotek/vårdcentraler o s v. Man får fråga runt lite. Kolla gärna på kattkoja.se, där ser du ungefär hur en frigolitkoja för katt kan se ut. Ställ den gärna lite skyddat, och en bit upp från marken (t ex på en lastpall), för att undvika markkylan. Viktigt också att förankra kojan väl så att den inte kan blåsa iväg. Frigolitkojan värms upp av kattens egen kroppsvärme, därför är just frigolit ett bra material, spec. i kombination med halm.

Tenderar mat/vatten att frysa så kan man köpa en s k Snuggle Safe och lägga under så förblir maten/vattnet upptinat längre. En Snuggle Safe kan också värma upp kattens koja. Placera dock aldrig mat/vatten inne i kattkojan.

Lycka till med fina kissen och hoppas att ni hittar kattens ägare! Vore kanske bra att annonsera även i tidningen. Många har ju dessvärre inte internet ännu och är inte ute på efterlysningssajterna.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Attila86
12/12/15, 10:07 AM
#7

Han har fri tillgång till uterummet där ett frigolit bo även finns är 5 + hela vintern där inne. Mat serveras 3 gånger per dag på samma tider så då vet han att den är där och sitter och väntar långt borta tills man gått in och vatten bytas ut flera gånger per dag för att inte frysa. Jag är en stor djurvän så kan inte se dem lida så de var en självklarhet att han skulle få ha de så bra de bara går. Planerat infångningen när han blivit lite mer bekväm för att kunna avkolla ev märkning men den är ju frågan om var han ska bli av efter de mina föräldrar kan tyvärr inte behålla honom 😔

annebeate
12/12/15, 11:11 AM
#8

Tack Attila86 för din omtanke.❤️

Uppkatten
12/12/15, 11:13 AM
#9

Härlig läsning att du har ordnat det så bra för honom! Ta kontakt med ett No Kill-katthem och ställ honom i kö dit. De kan då även hjälpa dig att kolla efter ev. ID-märkning.

Observera att det finns katthem som avlivar skygga katter, så var noggrann med vilket katthem du vänder dig till. Välj gärna ett SVEKATT anslutet katthem.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

martdat
12/24/15, 10:07 AM
#10

Hoppas at du får tag på TS. och att katten får komnma in varesig det är Ts katt eller en annan . Tack för du hjälper

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Upp till toppen
Annons: