Annons:
Etikett06-halland
Läst 10823 ggr
Wilma2008
10/25/10, 3:47 AM

Wilma borta sedan juli 2008

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Wilma sprang bort från sitt "andra" hem i Veddige/Karl Gustav i juli 2008. Hon och hennes kattkompis Ebba var vana att tillbringa några veckor på landet varje sommar hos mormor o morfar tillsammans med deras katt Turbo och Labradoren Elvis. Elvis och Wilma var mycket nära vänner. Denna sommaren var dock lite annorlunda… - Elvis dog i cancer tidigare på året och mormor o morfar hade skaffat sig en ny hund vid namn Hobbe. Hobbe och mina katter hade träffats tidigare i lägenheten i Göteborg men vågade ännu inte lita på varandra. När jag släppte Wilma i trädgården såg hon Hobbe och sprang direkt därifrån. Hon blev inte skrämd utan mer som om hon bestämt sig att här tänker jag inte stanna. Sedan den dagen är hon helt borta! Ingen verkar ha sett henne.

Wilma bor i Göteborg som inne/utekatt. Hon är i skrivande stund 8 år gammal. Grå-vit randig bondkatt med mycket tjock päls. Vita tassar och vitt bröst. Lite hängande mage. Saknar 2-3 bröstvårtor efter flertalet munnar att mätta. Hon är mycket social, pratglad och älskar att gosa. Sover alltid brevid eller på bröstet.

Jag saknar min katt så otroligt mycket! Hon betyder allt för mig! Varje dag tänker jag på henne. Om du vet något om Wilma, om hon lever eller om nåt har hänt henne vill jag veta. Stor hittelön utlovas!!

Annica / 0704340975

Annons:
martdat
10/25/10, 4:05 PM
#1

oj det var ett tag sedan, anonsera med bild på blocket tidnigar och även katthemmens hemsidor om det är möjligt, chansen finns ju att någon tog in henne och känner ijen dina bilder, Att inte veta måsste vara hemskt , Önskar dig all lycka till,göteborgs katthjälp finns ju , på deras hemsida kanske du kan anonsera, tror det finns fler i närheten men jag kommer inte på något mer i skrivande stund,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

helmob
10/25/10, 11:34 PM
#2

Stackars dig, hoppas du får veta vart Wilma tagit vägen, ovissheten är så hemsk.

Helene, Tottes och Isas (borta sedan 8 veckor) matte

Wilma2008
10/26/10, 4:48 AM
#3

Tack för era inlägg! Fler tips mottages tacksamt!

Jag har lagt lappar i hela Karl Gustav, knackat dörr o letat i omgångar. Känns hopplöst.. Hur långt kan en katt vandra? Har även annonserat på Blocket och kollat runt på olika katthem på Internet.

Jag köpte Wilma i en svår tid i mitt liv och inget kan ersätta henne. Jag gråter så fort jag tänker på henne. Wilma är den mest underbaraste katt du kan tänka dig. Precis så nära som en hund, en bästa vän. Hon följer dig på promenad, hon pratar med dig, hon sover på ditt bröst, hon torkar dina tårar, hon föder sina ungar i ditt knä, hon är allt, ALLT!!

Jag hoppas på detta sätt att jag kan få ro i min själ och få veta vad som hänt henne. Min högsta önskan är givetvis att hon kommer hem igen.

/Annica

Upp till toppen
Annons: