Annons:
Etikett03-hemma
Läst 11382 ggr
[Mizzyz]
2010-12-29 00:21

HEMMA.Katt bortsprungen - Skogenområdet/ Mölnlycke

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 26/12 kl 16.00 smet vår katt Gizmo ut. Han är en innekatt och har aldrig gått långt. Vi bor i ett lugnt bostadsområde med en liten skogsplätt på baksidan. Det är sällan han ens går dit utan han sitter hellre och trycker under en liten snickebo som grannen har precis snett nedanför.

Gizmo har ganska nyligen börjat gå ut och det är för att han trivs bra på det område vi bor på nu. Tidigare bodde vi på ett område där det var betong och ekade något mellan gårdarna, medan där vi bor nu är ett skogsområde. Vi har bott här i 1 och ett halvt år och han känner till området relativt bra eftersom jag gått med honom i koppel innan.

Han började gå ut själv i somras och har alltid gått till ett och samma ställe. När jag ropar på honom på kvällen kommer han springandes men det måste ske kvällstid eftersom han är ganska skygg av sig. Jag släpper aldrig ut honom om det är så att jag ska till jobbet dagen efter för att vara säker på att han kan komma hem utan några problem. Vill han komma in tidigare brukar han krafsa på dörren. Detta har han inte heller gjort på ett tag.

Nu tror jag hans frånvaro beror på två saker:

1. Det har börjats skjuta upp raketer

2. Det har nyligen installerats airconditioners på gården till alla lägenheter som vill ha. Min granne nedanför har en precis vid hörnet från hans plats och hem som väsnas lite grann.

Det har hänt en gång tidigare att han har blivit skrämd när de skottade snö, då var han inte borta lika länge som nu men han kom hem sent på natten och luktade skog så jag misstänker att han suttit i något träd.

Han är snart 5 år gammal och långhårig men har ändå relativt tunn päls. Han är helsvart, precis som på bilden. Han är kastrerad men varken chip eller id märkt. Däremot har han ett rosa/svart halsband där det står hans namn samt telefonnr och adress till oss.

Om du har sett honom får du gärna ringa 0730-220465

Jag tackar för all hjälp jag kan få, vänliga hälsningar Frida

Annons:
[Mizzyz]
2010-12-29 01:50
#1

Gick en sista utgång innan det var dags att gå och lägga sig. Skramlade med maten på samma ställe som sist och denna gången fick jag napp. Hörde ett jamande i närheten, han var lite avaktsam men kom lunkande fram till sist.

Övrigt är han pigg, inga köldskador - både tassar, öron och svans såg bra ut. Han var lite lerig på svansen så det verkar som han tryckt under grannens friggebod ändå.

Jag är iallafall glad att han är hemma igen  Skrattande. Nu släpper jag inte ut honom något mer under vintern och nästa stopp blir öronmärkning. Håller tummarna för att alla andra kissekatter hittar hem till sina ägare.

Bästa hälsningar

Frida

essut50
2010-12-29 20:28
#2

Vad skönt att han är hemma. Skriver hemma i rubriken..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
2010-12-31 20:05
#3

toppen och bra att du bestämt dig för att märka kissen  nu!!! grattis till er båda.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: