Annons:
Etikett02-solskenshistorier
Läst 11995 ggr
Lamina
2011-01-15 01:35

Kattunge hittad i Falun!

Min syster ringde idag och berättade att hon hade hittat en liten kattunge ute i kylan. Det var 20 minus ute och hon kunde inte med att lämna den stackaren ute. Eftersom hennes sambo är allergisk så får den lilla flickan bo hos oss tills ägaren är hittad.

Det är alltså en liten sköldpadd och vit (Heter färgen så? Kanske lättare att säga vit med bruna och svarta fläckar?) flicka som verkar vara runt 6 månader. Inte id-märkt eller chippad, verkar inte vara kastrerad. Men att hon har ett hem nånstans är tydligt, hon är fruktansvärt kelig, kontaktsökande och vid gott hull. Hon har en ganska säregen teckning i ansiktet, så det borde vara lätt att beskriva henne om det är din katt.

Jag hoppas verkligen vi kan hitta hennes hem, för det är så tydligt att hon är älskad av någon och antagligen väldigt saknad. Obestämd

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
2011-01-15 19:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Lägger in en bild på flickan också, kanske är någon som känner igen henne?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Issa
2011-01-15 19:20
#2

Fin kisse! Färgen heter svartsköldpadda med vitt. Svart och rött = svartsköldpadda och kan vara med eller utan vitt.

Lamina
2011-01-15 19:27
#3

Aha, ja, jag är inte så insatt i katters färger tyvärr. Kan mer om råttors faktiskt vilket är konstigt med tanke på att jag haft katt sen innan jag kunde krypa. XD

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Hawknestgrove
2011-01-16 19:13
#4

här har du fler samlade tips….. och kom ihåg, att efter tre månader, så kan katten betraktas som din. LAgen om hittegods…

http://kattpolisen.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=458aae8b-c935-486b-b5f1-c3da80293c0c&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Lamina
2011-06-01 15:39
#5

Tänkte jag skulle uppdatera lite här (ifall någon skulle vara intresserad {#emotions_dlg.wink}) hur det gått för lillkatten. Elina, som hon numera heter, hittade tyvärr aldrig hem igen. Trots att vi annonserade på varenda ställe vi kunde tänka oss, satte upp lappar och t.o.m. pratade med en tjej som kan prata med katter. (det är sant, jag var imponerad av vad hon kunde säga om Elina och hur hon hade det hemma hos oss med alla djuren utan att ens ha träffat henne eller oss). Men hon kommer stanna hos oss för gott och leva ett tryggt liv långt borta från alla faror som innekatt. Kastrering och ID-märkning är på G så att hon aldrig ska kunna försvinna igen. {#emotions_dlg.smile}

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Hawknestgrove
2011-06-01 16:13
#6

Se det var en riktig solskenshistoria!!!!  OCh ta kastrering i rödaste rappet….det är det allra viktigaste…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Lamina
2011-06-01 16:50
#7

Tanken har varit att kastera henne för länge sen, men en massa annat (sjuka djur) har kommit i vägen. {#emotions_dlg.undecided} Förhoppningsvis är det gjort inom en månad så slipper vi oroa oss för det något mer. ^.^

Vi har iaf räknat ut att hon nog inte kan varit mycket äldre än 3-4 månader när hon kom hit. Än har hon inte visat minsta tecken på att bli könsmogen, tur nog.

Vill bara tacka för hjälpen jag har fått, det har varit till stor hjälp. ^.^

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Hawknestgrove
2011-06-01 17:14
#8

om du vill och vill vara lite småsäker på att hon inte blir gravid, så kan jag skicka dig några ppiller så du får en liten respit på kastrerinen. pma mig din adress i så fall, så skickar jag dig 10 piller

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Lamina
2011-06-01 18:07
#9

#8 Tack, men vi har piller hemma om det skulle behövas, förädrarna envisas nämligen med att deras katter ska gå på det. -.- Dessutom så går hon ju inte ute och våran enda hankatt är kastrerad. Hoppas på att jag ska får kastereringen avklarad innan hon får för sig att börja löpa så blir det inga problem alls. ^.^

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Jourhemmet
2011-06-01 18:49
#10

P-piller är farligt för katter så använd inte sånt.

Lamina
2011-06-01 19:24
#11

#10 Jag vet att det inte är den ultimata lösningen, men det inte mycket jag kan göra åt vad dom gör med sina katter. Jag har förklarat för dom varför jag väljer att kastera, ID-märka och inte släppa ut min katter, men dom tycker bara att jag slösar bort mina pengar och inte låter katterna leva naturligt. {#emotions_dlg.undecided}

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Hawknestgrove
2011-06-01 20:39
#12

ja, jag propagerar inte för ppiller heller, men som en tidsbegränsad lösning  kanske ett par månader tycker jag att det är OK. HAde det till mina flickor här, Mee gick på ppiller en hel vinter, för vi kunde inte  ta in henne och husvagnen som var då var för kall. OCh när Esther skulle kastreras, så sa min revisor(plånboken) nej, för just den månaden hade jag studielånet. Så då fick hon gå på ppiller i en månad.Vår lilla förening tillhanda håller ppiller till folk som vill kastrera just i det syftet. Inte många, men max för tre månader. OCh då vill vi ha 100 kr som de får igen när de visat att de kastrerat katten.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: