Annons:
Etikett03-hemma
Läst 16415 ggr
amyla2011
2011-01-17 12:17

HEMMABortsprungen katt i Åkersberga (januari 2011)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Familjens kelgris Monster sprang hemifrån i lördags kväll, rakt ut i regnet och snålblåsten. Sedan dess är han försvunnen, och vi vill ha honom tillbaka!

Han är brun-svart-grå-randig med vit fläck på nosen, vitt bröst, vit mage och hela vägen till insidan av bakbenen. Han har tofsar på öronen, gröna ögon med en guldbrun fläck i sig, samt vita tassar.

Han får lätt tovor i pälsen varför jag har handklippt honom med sax - hans päls är just nu ojämt och spretig. Utom svansen som fortfarande är borstig och fin. På bröstet sitter fortfarande en tova fast.

När han smet ut hade han ett halsband (blått eller svart) som hans adress står i.

Han är kelsjuk hemma med familjen och älskar att ligga på rygg och vräka sig i soffan. Men mot folk han inte känner är han avvaktande.

Vi bor i Margretelund i Åkersberga. Läser du som bor i Åkersberga det här kan du väl vara snäll och kolla i ditt förråd, och i ditt garaget. Hans ena öra är tatuerat, och i en kombination av fem tecken är de två första "G7".

Vi erbjuder 1000 kronor i hittelön till den som tipsar oss så att vi får hem honom. Mejla gärna amyla2001@hotmail.com eller ring 0703721005.

Läs även annonsen på blocket.se: http://www.blocket.se/stockholm/Margretelund__klippt_katt_bortsprungen_31658847.htm?ca=11&w=1

Annons:
Hawknestgrove
2011-01-17 14:52
#1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

amyla2011
2011-01-17 18:45
#2

Hawknestgrove: tack för tipset. Jag hade (tyvärr) redan läst och tagit del goda råden du länkade till innan jag publicerade den här efterlysningen.

Till alla som läser. Monster är fortfarande borta. Om någon hittar honom, var så snälla och hör av er direkt, dygnet runt.

Vad vi gjort så här långt:

skickat in efterlysningar till blocket.se, kattpolisen.se, djurhjalpen.nu, solglantan.se, stadskatten.se och kattstallet.se

uppdaterat kontaktuppgifterna på skk.se och sverak.se

ringt veterinärerna i Åkersberga, Arninge och djursjukhuset Albano

anmält försvinnandet till polisen.se och ringt och pratat med dem

ställt ut mat och vatten

gått ut i skogen och letat (skramlat med mat)

printat ut annonser och satt upp dem i området och hos Åkersbergaveterinärmottgningen

ringt gatukontoret i Åkersberga (som inte var anträffbara och som inte ringt tillbaka)

skickat in en efterlysning till lokaltidningen

Nu ska vi öppna en burk tonfisk och gå runt och kolla om Monster fastnat hos någon av grannarna.

Har ni något annat råd som jag missat?

MajaBack
2011-01-18 12:58
#3

Stockholms katthem, www.katthemmet.nu, har en sida för efterlysningar.

amyla2011
2011-01-18 15:42
#4

Monster har hittat hem och är nu varm, mätt och belåten. Glad

MajaBack
2011-01-18 16:14
#5

Vilken glad nyhet! Grattis!

Hawknestgrove
2011-01-18 16:15
#6

nej men så kul!!!!! Då får jag ändra rubriken!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: