Annons:
Etikett04-skåne-län
Läst 12901 ggr
hannibal-roll
2/10/11, 11:45 AM

Katt upphittad i Ystad-Löderup 7/2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vit och grå, social och kelig. I gott skick, utan halsband eller synlig märkning. Vill helst komma in och ligga i soffan ;) Har varit hos oss sen 7/2. Har svårt att se vilket kön den har, troligen hona eller kastrerad hane.

Bifogar bild.

Annons:
hannibal-roll
2/10/11, 11:48 AM
#1

Glömde: svar här på sajten eller till elin_viggh@hotmail.com

Hawknestgrove
2/10/11, 8:15 PM
#2

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Debattia
2/15/11, 9:00 PM
#3

Fin kissemiss… Hoppas den är chipsad. Sätt gärna upp lappar i området också. Har ni ett lokalt blad så kan du kanske få in en annons där utan extra kostnad.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Hawknestgrove
2/16/11, 5:17 PM
#4

av ansiktsformen att döma, så ser det ut som en kastrerad hane. INget nytt mer om kissen?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

hannibal-roll
2/17/11, 9:04 AM
#5

Jo vi tycker med att det ser ut som en hane, men bäst att helgardera sig :P Lappar är uppsatta, ingen som hört av sig än tyvärr :(

Hawknestgrove
2/17/11, 3:34 PM
#6

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
mbn
4/25/11, 8:02 AM
#7

Efterlyst ägaren på Radio Active? Genom dem har många bortsprungna djur hittat hem igen! Cool

Hawknestgrove
4/25/11, 10:36 PM
#8

#7 har du länk dit?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

hannibal-roll
4/26/11, 8:23 AM
#9

#7 Hur gör man då?

Har haft lappar uppe i närområdet, har frågat alla grannar jag stött på, men ingen har hört av sig. Men det går ingen nöd på katten, han (tror att det är en han) har funnit sig väl till rätta i mitt stall :)

Hawknestgrove
4/26/11, 9:49 AM
#10

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
4/28/11, 5:18 PM
#11

något nytt?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

hannibal-roll
4/29/11, 10:07 AM
#12

Efterlysningarna i radio görs tydligen enbart för polisens räkning, inte för privatpersoner.

Hawknestgrove
4/29/11, 7:40 PM
#13

usch så dumt… här kan man på radip Prime, vår lilla lokalradio ringa in även som privatperson. Du har inte fått kläm på vad det är för kön?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
martdat
5/3/11, 6:44 AM
#14

har du anmält den upphittatd hoss polisen?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

hannibal-roll
5/3/11, 12:12 PM
#15

#14 Jag har pratat med dom, inte just i detta fallet men vid ett annat tillfälle då katter dykt upp. En katt anses tydligen sällan som "borttappad", då skall den exemeplvis ha på sig sele och koppel eller sitta i en bur. Att den har halsband räcker inte, då katter av tradition får ströva fritt. De råd jag fått är att inte mata katten och vänta och se om den "går hem" igen. Alternativt ta den till veterinär och kolla om den har chipmärkning. Finns det märkning kan man få hjälp att hitta ägaren. Jag får själv bekosta vet.besöket. Om det inte finns halsband eller märkning på katten kan jag göra vad jag vill med den, anse att den är min eller avliva den om den är till besvär.

martdat
5/3/11, 5:34 PM
#16

pröva ijen , det kanske svarar en djurvänligarea polis, de är skyldiga att ta upp en anmälan att den är upphittad,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
5/3/11, 7:10 PM
#17

och de ska ha scanner för chipläsning också. OCh veterinärerna brukar väl inte ta betalt för att kolla chipmärkning? Sen kan du höra med föreningarna, de brukar också ha chipläsare. MEn skamligt av polisen att neka dig att scanna katten. För det är samma sorts chip som sitter på hundar och polisen har läsare!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: