Annons:
Etikett047-kristianstad
Läst 12077 ggr
Billikanin
2011-02-10 14:35

Katt upphittad Vanneberga/Fjälkinge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I morse hittade jag en katt! Den satt i ett träd på vår tomt, kunde inte komma ner och skrek hjärtskärande. Till slut lyckades den i alla fall komma ner, och sprang i väg en bit. Jag lyckades dock få tag på den och upptäckte då att den var mycket mager och full med knutor. Katten har jag nu tagit in då den bara skrek så fort jag lämnade den. Det är tydligt att det har varit någons katt då den är mycket, mycket kelen (sitter i knäet på mig just nu), så jag antar att den antingen har kommit bort eller är utkastad.

 Det är en ungkatt, skulle tro att den är mellan 5 och 7 månader, kanske äldre om den är liten i växten. Den är extremt kelen, svart med 4 vita tassar och vit bläs och haka. Nosen är svart, men den har vita morrhår. Pälsen är lång och hoptovad, samt att den har någon slags mjäll/ohyra på ryggen, så den måste ha varit ute ett tag. Den har inget halsband och ingen öronmärkning, men den kan ju vara chippad, jag planerar att ta den till veterinär imorgon 11/2 för att ta reda på detta samt kolla upp mjällen på ryggen. Jag har inte kollat könet ännu.

Katten finns i Vanneberga (Fjälkinge/Nymö/Trolle Ljungby) utanför Kristianstad i Skåne. Om ni hör talas om någon som saknar en sådan katt eller har tips på hur jag kan gå vidare, snälla hör av er! KKS och veterinär är kontaktade.

Annons:
Hawknestgrove
2011-02-10 20:14
#1

lilla vännen. Ja mjäll brukar det bli då pälsen är tovig. lika bra att söva den och raka ner den, så blir den fin sen!

Du har varit jättebra i dina handlingar hittills. Här har du fler tips, som även du som upphittare har glädje av.

http://kattpolisen.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=458aae8b-c935-486b-b5f1-c3da80293c0c&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: