Annons:
Etikett12-östergötlands-län
Läst 1502 ggr
Sunniv
7/13/17, 4:14 PM

Hemma !! katt utanför Malexander!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Temmie, en svartvit vuxen honkatt försvann den 9:de juli från Gripenberg utanför Malexander. Hon är kasterad och har ett microchip i nacken. Hon jamar sällan och är ganska lättskrämd och försiktig. Men hon är inte folkskygg. Det är möjligt att hon har gått en lång bit hemifrån och tappat bort sig.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[[eskils_]]
7/13/17, 5:01 PM
#2

Viktigt att man själv är aktiv i sitt letande, framför allt att vara ute tidig morgon och sen kväll och locka lugnt på katten, medta mat/godis. Den kan också ha blivit instängd någonstans utan tillgång till mat och vatten.

Lägg ut en annons i den nya stora söksajten VILSE.NU om du inte redan har gjort det. Det är en samlingssida för efterlysningar i hela landet skapad av SVEKATT. Där får du också många bra tips på vad du själv kan göra för att hitta katten – klicka på fliken Tips & Råd: http://www.vilse.nu/tips-raad/naer-katten-sprungit-bort/

En bra facebooksida att annonsera på är Vi längtar hem.

Bra att katten är kastrerad och ID-märkt! Hoppas den är ägarregistrerad i DjurID eller Sverak också.

Hoppas den kommer tillrätta!

Sunniv
7/13/17, 6:35 PM
#3

Jag har lagt ut en annons på vilse.nu och även på Facebookgrupper för folk som bor i närheten av Malexander. Jag har kollat runt hus och bodar och lockat på henne med mat. Jag har också ställt ut mat och hennes kattlåda i hopp om att hon kan följa sin lukt tillbaka. Jag har knackat på hos folk i området och very bett dem att hålla utkik och jag ska sätta ut lappar i Malexander så snart jag kan.

Pyttelite
7/13/17, 11:37 PM
#4

Är hon i Malexander på sommarvistelse eller bor hon där permanent?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Sunniv
7/14/17, 12:07 AM
#5

Sommarvitelse. Men det är andra gången. Förra året var det inga problem. Fick höra att någon hade sett henne en bit bort så gick runt där och lockade på henne. Ska prova igen imorgon.

Pyttelite
7/14/17, 12:14 AM
#6

Hoppas att hon hittar hem snart det är inte alltid lätt att orientera sig på nya ställen. Katter brukar ändå ha ett minne av var de varit förr så jag hoppas på det bästa.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
annebeate
7/15/17, 1:45 AM
#7

Anlita ID-hund! Du kan se i länken var ID-hund finns i ditt län. http://www.idhund.se/sok_id_hund.asp

Sunniv
7/18/17, 2:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

TEMMIE ÄR HEMMA! Hon kom helt plötsligt in i mitt rum som om ingenting hade hänt och att hon inte hade varit borta i en hel vecka. Hon har fått mat och vatten nu och alla fästingar är borttagna. Tack till alla som har givit tips.

[[eskils_]]
7/18/17, 11:03 AM
#9

Glad nyhet, grattis! 🙂

Rekommenderar att du håller henne inne ett tag nu och bara tar ut henne på koppelpromenader runt huset, så hon lär sig hitta hem. Eller om det går att inhägna en rastgård där hon kan vara tryggt.

Eftersom hon inte bor i området finns dessutom stor risk att hon blir bortjagad av andra katter som tycker att det är deras revir. Så håll uppsikt!

annebeate
7/18/17, 4:03 PM
#10

Härligt besked! Gläds med dig!😊

martdat
7/21/17, 8:07 AM
#11

Härligt :)

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Tarotstollan
7/24/17, 8:20 AM
#12

Så underbart att hon är hemma igen!🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: