Annons:
Etikett02-solskenshistorier
Läst 3506 ggr
[[eskils_]]
9/9/16, 11:23 AM

Bamse räddade sin instängda kompis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det kan ofta vara en bra idé att låta den försvunna kattens kompis/familjemedlem hjälpa till att leta när kisse tycks vara spårlöst försvunnen. Detta eftersom katter har ca hundra gånger så bra hörsel som människor. 

Här är en sådan solskenshistoria. ☀️❤️

http://www.expressen.se/gt/katten-bamse-radde-sin-instangda-kompis/

Annons:
[fritte1974]
9/9/16, 11:48 AM
#1

ja vad ska man sägga djur är otroliga

[[eskils_]]
10/13/16, 2:52 PM
#2

Puttar upp denna lärorika solskenshistoria. ❤️

martdat
12/31/16, 4:53 AM
#3

puttar upp lite solsken

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

OberonsMatte
7/16/21, 12:20 PM
#4

Jag har haft hjälp av annan katt två gånger när jag letat katt, även om jag inte fattade det första gången.

Första gången var för länge sedan när en av katterna försvann på landet. När jag var ute och letade vid en gammal jordkällare stannade den andra katten och nosade försiktigt och fräste (!) mot dörrspringan. Eftersom jordkällaren "aldrig" användes brydde jag mig dumt nog inte om att öppna och kände mig inte så lockad att göra det heller eftersom katten fräst mot dörrspringan.. Några dagar senare kom min pappa på att han faktiskt varit i jordkällaren nyligen och när han gick dit och öppnade var katten där!

Andra gången var helt nyligen när en panikslagen Lotus slitit sig ur selen och var så uppskärrad att han inte gick att få tag på. Jag gick till slut in och hämtade Oberon och det dröjde inte länge förrän Oberon började jama högt och upprepade gånger från en skreva vid husväggen som var dold av stora växter. När jag böjde mig ner och förde växterna åt sidan satt Oberon där med Lotus bredvid sig. Precis som om han förstått och ropat "Här är han!"..

Sajtvärd Katter iFokus

Upp till toppen
Annons: