Annons:
Etikett101-jönköping
Läst 2714 ggr
Ewa M
2016-07-18 07:57

Värnamo Rudy rymde - hjälp!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hankatt - Rudy har lyckats rymma under söndags natten/måndags morgonen 10-11/7.

Missen är kastrerad och id-märkt, har orange/vit i päls och bruna ögonen.

Han är en utekatt som är ganska ny i området men inte kommit hem som den brukar:( Vi bor på Götavägen (området mellan sjukhus och Netto). Rudy är väldig gosig och mysig, så det är mycket möjligt att han kan komma fram till nån han inte känner till.

Jag har varit ute och letat och ropat men inte hittat honom :( Han är väldigt saknad här hemma!

Har ni sett honom eller ser ni honom hör gärna av er!

Annons:
[[eskils_]]
2016-07-18 11:42
#1

Så Rudy har varit borta i en vecka redan. Hoppas du har satt upp massor med efterlysningslappar i området, och även lagt i brevlådorna! Det är tyvärr vanligt att katter går vilse när de släpps ut i ett okänt område, eller blir instängda någonstans.

Bra att han är kastrerad och ID-märkt! Märkningen är väl ägarregistrerad med aktuella uppgifter nu efter flytten?

Lägg ut en annons i den nya söksajten VILSE.NU om du inte redan har gjort det. Det är en samlingssida för efterlysningar i hela landet skapad av Svekatt. Där får du också många bra råd och tips på vad du själv kan göra för att hitta katten.

Skriver ortsnamnet först i rubriken, så syns det bättre.

Hoppas han kommer tillrätta!

Ewa M
2016-07-18 11:54
#2

Hej!

Det verkar att vi har hittat honom uppe i ett träd i skogen utanför Ryavallen i Ås. Ca 15-20 meter upp i en gran. Han har suttit där minst ett dygn 😕

Han verkar oskadd men rädd och kan inte klättra ner.Vi hoppas att få honom ner med hjälp av Värnamo Klätterklubb så hålla tummarna 🐱 !!

[[eskils_]]
2016-07-18 12:15
#3

Då är det bråttom att få ner honom, innan han får vätskebrist och skador på de inre organen. Om inte klätterklubben kan komma, hitta en arborist i området (googla). De hjälper ofta katter ner från träd.

Håller tummarna.

Ewa M
2016-07-18 13:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tyvärr, det är inte vår kisse 😢

[[eskils_]]
2016-07-18 13:47
#5

Bra att denna fick hjälp att komma ner i alla fall! Försök spåra ägaren m h a märkning. Chipläsare finns hos veterinärer, katthem och polis, om den inte är öronmärkt.

annebeate
2016-07-19 19:21
#6

Försök snabbt få tag i en ID-hund då flera försvunna katter hittats tack vare ID-hund. Glöm inte lappar också i brevlådor, utlova hittelön. Gör anmälan till polisen tel 114 14. Be omkringboende kolla sina förråd och andra utrymmen. http://www.idhund.se/sok_id_hund.asp

Annons:
Tarotstollan
2016-07-20 23:58
#7

Hur har det gått med båda katterna?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: