Annons:
Etikett17-stockholms-län
Läst 2044 ggr
Husse och matte
6/25/16, 2:45 AM

HEMMA Vårby Gård, Sthlm Bortspr honkatt

Lilla Benjamin är bortsprungen. Hon är chipmärkt och registrerad men är dessvärre utan halsband just nu.

Helsvart halvsiames. Ljusrött nosparti. Inga defekter. Ganska modig, rätt liten.

Annons:
Husse och matte
6/25/16, 2:47 AM
#1

Benjamin försvann 24/6, midsommarafton, kring 21:00. Mycket skog i området.

[[eskils_]]
6/25/16, 11:00 AM
#2

Viktigt att vara ute och leta noggrant och aktivt de första dygnen, i synnerhet tidig morgon och sen kväll! Ta med lite kattgodis att locka med, använd ögon och öron och rör dig lugnt och tyst. Katten kan ha blivit instängd någonstans eller bortjagad av en större katt eller hund. Väldigt vanligt att katter blir instängda, så leta noggrant i bodar, garage osv!

Ställ ut massor av doftande favoritmat nära hemmet tidigt på morgonen och på kvällen/natten. Sätt upp massor med efterlysningslappar i området, helst med bild och löfte om hittelön och lägg lappar i brevlådorna i närområdet. Ring polisen och anmäl, tel 114 14, och fråga om någon ringt och anmält katten som upphittad. Kontakta även katthem och annonsera i lokaltidningen.

Är katten kastrerad?

Här finns bra tips på vad du själv kan och bör göra.

Här är den bästa söksajten: VILSE.NU  Lägg en annons där, om du inte redan har gjort det.

Här finns länkar till fler kattsöksajter, i avdelning 3.

Du kan anmäla din försvunna katt hos Stockholms Katthem. http://www.katthemmet.se/aktuellt/efterlysningar/

Skriver ortsnamnet först i rubriken, så syns det bättre.  Och vänder den ena bilden rätt.

Hoppas hon kommer tillrätta!

Husse och matte
6/25/16, 12:29 PM
#3

Hur tar jag bort efterlysningen?? Kan ngn vänlig admin göra det åt mig, jag kan inte navigera här. Mvh

[[eskils_]]
6/25/16, 12:34 PM
#4

Nu har matte meddelat att kissen är hemma igen. En granne hade sett henne och hon lät sig bäras hem, trött men välbehållen.

Tack för att du berättade det, och grattis! 🙂🌺

Tar bort reg.nr och gatunamn och skriver HEMMA i rubriken.

Tarotstollan
6/26/16, 12:54 AM
#5

Härligt att den är hemma igen!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: