Annons:
Etikett204-bollnäs
Läst 3697 ggr
mjlee
5/21/16, 2:20 PM

HEMMA Nikita är borta!!!

Nikita, liten brun burma  försvann från Tjärnbersgatan 16A för ca 2 timmar sedan. Hon sågs senast vid Tjärnbergsatan 12. Lystrar till namnet Nikita, pratar mycket och är inte särskild skygg men kan vara lite misstänksam mot nya människor. Hatar andra katter och backar. Hon är innekatt och är van att gå i koppel.

Hon är chippad.

HITTELÖN!!!

ring

(kontaktuppgifter borttagna eftersom katten nu är hemma). / eskils, medarbetare

Annons:
Maria
5/21/16, 2:34 PM
#1

Hoppas hon kommer tillrätta. Hur har det gått med din andra katt?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Zorcie
5/21/16, 2:58 PM
#2

Vilken stad gäller det? Det framgår inte om man bara kliver in på inlägget genom "senaste inlägg" så som jag gjorde…

Hoppas hon kommer hem snart!

mjlee
5/21/16, 3:44 PM
#3

Oj! Bollnäs! Förlåt. 

Den andra var inte min katt utan jag postade för en vän. Nikita är innekatt, har aldrig varit ute utan koppel i sitt liv. Hon sågs för ca 3 timmar av en man som jamade lite med henne. Läste alla råden men det finns så förbannat mycket utekatter i området och hon hatar och är rädd för andra katter, så jag är skräckslagen att hon har blivit bortkörd och inte vågar sig hem. Eller att hon smitit in i ett hus eller förråd, varit och knackat dörr och kikat in i alla öppna utrymmen som finns. Jag VET att om hon hör mig så kommer hon när jag ropar. 

När hon i varje fall polisanmäld, ska posta på FB i alla kattgrupper som finns. Varit ute och letat och ropat med Dreamies och torkad kycklingfile. Hon har inte ätit idag så ikväll borde hon vara hungrig, ska sätta mig på trappan med en skål dreamies och se till att ingen annan katt tar den. Jävla utekatter. Jag får panik. Läste här att man ska vänta kolla under buskar, men det är varmt och soligt så om hon är i närheten ligger hon säkert där och bryr sig inte om att svara mig. 

Jag vet inte vad jag ska göra.

Maria
5/21/16, 3:48 PM
#4

#3 Aha, då fattar jag.

Hoppas innerligt att det går bra.

På kvällen kanske det är lättare. Jag vet när min katt försvann så gick jag ut med ficklampa i mörkret för då ser man kattögonen ganska tydligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mjlee
5/21/16, 4:38 PM
#5

Nikita är tillbaka!!! Tack alla gudar som finns. Hon kom tydligen sättande som ett sträck när jag var här och postade. Eftersom alla visste att jag letade efter henne vid det här laget så smällde min granne kvickt igen dörren. Hallleluljah!!! Det finns en högre makt,.

Nu sitter jag och väntar på att avanmäla henne hos polisen. Jag tror inte att de tog mig helt på allvar när jag sa att hon varit borta tre timmer. Gud i himmelen hon är hemma och jag har låst ytterdörren. Aldrig, aldrig aldrig mer ska jag inte se till att dörren är stängd och låst. Älskade Nikita ska först få alla dreamies hon vill ha och sedan skäll av matte (i form av gosgosgos medan matte säger fula ord till henne). 🏆😃❤️❤️🌺🎈😃🥵

Maria
5/21/16, 4:41 PM
#6

#5 Åh vad skönt att höra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
mjlee
5/21/16, 4:47 PM
#7

Ja, kanske lika bra att jag inte hann efterlysa henne på alla grupper på FB och forum som jag höll på med när hon kom hem.  Tänkte göra det och sedan gå ut och fortsätta leta och ropa.

Tarotstollan
5/21/16, 9:52 PM
#8

Vad skönt att hon kommit tillrätta!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Zorcie
5/22/16, 8:27 AM
#9

Härligt att höra att allt gått bra! Ha nu en fin myssöndag med katten din! :)

[[eskils_]]
5/22/16, 11:16 AM
#10

Glad nyhet, tack för att du berättar! 🙂🌺

Tar bort tel.nr och skriver HEMMA i rubriken.

Tar bort den andra tråden, eftersom vi vill ha bara en tråd per katt.

Upp till toppen
Annons: